StoryEditor

Až zbytočne dobré? Za volantom jedinečných škodoviek, ktoré však v Európe nekúpite

23.11.2022, 18:48
  • Ako sa darí projektu INDIA 2.0, ktorý má na starosti mladoboleslavská automobilka Škoda Auto?
  • Okrem iného sem spadá dvojica noviniek, ktoré sú špeciálne určené pre potreby indických zákazníkov.
  • V čom prekvapili alebo naopak sklamali modely Kushaq a Slavia počas prvých jázd?

Obe vozidlá, Škoda Kushaq i Slavia, sú nečakane priestranné a samozrejme s jednoduchšou technikou, to jednoducho patrí k žánru. Technickú príslušnosť k malým autám prezrádzajú do podbehov zapadnuté malé kolesá. Práve kvôli nim z niektorých pohľadov divákovi príde, že na celku niečo nesedí.

Taký je indický motorizmus: jednoduchý, hrajúci na efekt a pasúci po priestore. Ako auto jazdí, je vlastne jedno, hlavne aby malo vychytaný infotainment s pripojením k telefónu, na internet a wi-fi. V tom je indické publikum nekompromisné, píše iDNES.cz.

Na zložitý indický trh sa musí improvizáciou a nečakanými riešeniami. Snáď aj preto dostala česká značka, ktorá chvíľami dodnes doháňa k zúrivosti nemecké vedenie „českými riešeniami“ zapeklitých problémov, s ktorými si teutonské procesy korporácie neporadia, na starosti indický trh.

Otcovstvo oboch škodoviek, ktorými značka v Indii začína novú éru, oficiálne automobilka priznáva Janovi Řepovi, šéfovi produktového marketingu Škody Auto v Indii. Našpecifikovať, ako majú byť obe vozidlá koncipované, čo majú vedieť, aké majú byť veľké a akú majú dostať výbavu, bola jedna z prvých úloh, ktorú dostal, keď v roku 2017 do Indie za Škodovku prišiel.

V hantýrke automobiliek sa tomu hovorí „package“. Ten sa vytvorí zo stále presnejšie špecifikovaných požiadaviek a podľa neho potom postupujú dizajnéri a konštruktéri pri stavbe vozidla. Jan Řepa zacielil autá diametrálne odlišne, každé má inú úlohu. Kushaq ide do extrémne nabitého, vysoko konkurenčného segmentu – predaje SUV valcujú v Indii všetko – má teda loviť v kategórii, ktorá je obsadená, musí preťahovať zákazníkov iným.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-23 09:09:25 - Feat.: 1 - Title: Hanba alebo plný počet bodov? Vyskúšajte si veľký kvíz, ktorý preverí vedomosti vodičov 02 - Modified: 2022-11-23 13:47:06 - Feat.: 1 - Title: Dobieha dokonca aj Teslu. Špičkový Hyundai zahviezdil v náročných testoch bezpečnosti 03 - Modified: 2022-11-21 13:40:48 - Feat.: 1 - Title: Zvýhodnia e-autá a obmedzia konvenčné modely. „Na stole“ sú výrazné zmeny pre motoristov 04 - Modified: 2022-11-18 12:45:00 - Feat.: 1 - Title: Vojna o čipy sa môže začať. Európsky autopriemysel hladuje, Čína však vetrí šancu 05 - Modified: 2022-11-24 13:59:00 - Feat.: 1 - Title: Strašiak motoristov: polícia upozorňuje, ako bezpečne zvládať hmlu na cestách 06 - Modified: 2022-11-17 10:33:01 - Feat.: 1 - Title: Veľa áut so „spaľovákom“ Euro 7 zastaví už na najbližšej emisnej kontrole, tvrdia experti
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 07:22:04 - Feat.: - Title: Začala druhá časť najväčších volieb na svete. Indovia si do parlamentu volia svojich zástupcov 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 23:31