Audi A3 Sportback plug-in hybrid bolo na cestách neprehliadnuteľné, no zaujať dokázalo aj veľmi rozumnou spotrebou. FOTO: Alžbeta Harry Gavendová/HN
StoryEditor

Skvele reprezentuje kategóriu plug-in hybrid. K dokonalosti mu však chýba jeden krôčik

16.10.2022, 00:00
  • Audi A3 Sportback sa na trhu nachádza aj v zaujímavom plug-in hybridnom prevedení.
  • Pri pohľade do špecifikácií sa nenechajte pomýliť. Hoci tu je uvedený výkon spaľovacieho motora 110 kW, auto ponúka systémový výkon 204 koní.
  • Auto dokázalo zaujať svojou spotrebou a v neposlednom rade i žltou farbou s označením Python Yellow.

Plug-in hyhridy nie sú vždy práve najospevovanejšie. Často im totiž patrí nálepka čiernych oviec, ktoré sa napríklad umelo nachádzajú vo flotilách a majú za úlohu znižovať emisie. Bohužiaľ, často len papierovo, nakoľko plug-in hybrid má zmysel len vtedy, ak je nabitý. A vzhľadom na to, že je tu vo veľmi výraznej miere potrebná zodpovednosť vodiča, autá často chodia bez nabitia, plne zaťažujúce životné prostredie emisiami. 

Najväčšou výhodou plug-in hybridov teda je, ak sa vedia rýchlo nabíjať a majú čo najväčší dojazd. A vedia, ako narábať so spotrebou, či už v rámci spaľovacieho ústrojenstva, alebo v rámci spotreby elektrickej energie. 

Hneď na začiatku tak musíme povedať, že nápadné plug-in hybridné Audi A3 nás nezaujalo len svojou výraznou farbou, ale práve spotrebou, s ktorou doslova čarovalo. Ale poďme pekne poporiadku.

Dizajn

Z hľadiska dizajnu by menej skúsené oko malo problém spoznať, že v tejto Audinke drieme aj trochu elektriky. Vyzerá totiž takmer totožne ako jej kolegovia s výhradne spaľovacími motormi. Tí pozornejší si však všimnú až dvojicu dvierok, ktoré ukrývajú prístup k nádrži s benzínom – a ku konektoru Mennekes pre napájanie elektrickou energiou. 

Audi tak pokračuje vo svojej elektrickej ofenzíve a okrem modelov A6, A7, A8, Q5 či Q7 sa pohralo s plug-in hybridnou verziou aj kompaktnejšieho kúska – A3. Na test sme pritom mali verziu Sportback, presnejšie s označením 40 TFSI e. Tá má totiž ešte silnejšieho kolegu, teda 45 TFSI e, ktorý prichádza s vyšším výkonom. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 88% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-26 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Najviac za svoje peniaze? Vybrali sme 10 áut s najlepším pomerom ceny a protihodnoty 02 - Modified: 2022-08-23 09:22:05 - Feat.: 1 - Title: Jazdenky už kúpite aj výrazne lacnejšie. O budúcnosti ich cien však rozhodne jeseň 03 - Modified: 2022-08-27 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme prvý Lexus tohto druhu. Inak výborné auto má len jeden nedostatok 04 - Modified: 2022-06-18 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: V meste je ako doma. Sympatický elektromobil v sebe ukrýva zaujímavé možnosti 05 - Modified: 2022-09-14 09:10:59 - Feat.: 1 - Title: Ferrari prepisuje históriu. Taliani predstavili svoje prvé beštiálne SUV s dvanásťvalcom
01 - Modified: 2024-10-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Prvotriedna optika poteší milovníkov fotografie. Čínsky smartfón zaujme vlajkovou výbavou za nižšiu cenu 02 - Modified: 2024-10-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené SUV prešlo radikálnymi zmenami. Vo vnútri nespoznáte, v čom vlastne sedíte 03 - Modified: 2024-10-04 12:36:36 - Feat.: - Title: Japonská legenda od Mitsubishi konečne mieri aj do Európy. S trojročným meškaním 04 - Modified: 2024-10-03 09:12:14 - Feat.: - Title: Nemali by ste radšej vrátiť vodičák? Tento kvíz ľahko preverí vedomosti motoristov 05 - Modified: 2024-10-02 01:41:29 - Feat.: - Title: Zásadných zmien sme sa nedočkali. Plus model pridal pár nenápadných vylepšení, ktoré bežný používateľ nespozná
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. október 2024 23:58