StoryEditor

Vyskúšali sme štýlovku od BMW. Nebude to mať ľahké, má jeden výrazný nedostatok

22.04.2021, 16:15
BMW X2 xDrive 25e má veľmi rozumnú spotrebu, ak sa o jeho nabíjanie pravidelne staráte. To môže byť pre istú skupinu ľudí kameň úrazu.

Do písania tohto textu sa púšťame trochu nesvoji. Snáď najdlhšie sme sa rozhodovali, aký uhol pohľadu zvoliť pri hodnotení BMW X2 25e. Hľadieť mu skôr na jazdné vlastnosti, alebo sa viac zamýšľať všeobecne nad jeho plug-in hybridnými schopnosťami? Z našich skúseností ide totiž o dve rozdielne emócie. V priebehu článku sa o ne podelíme.

Na začiatok len upresníme, že verziu X2 ponúka výrobca aj v dieselovom či benzínovom prevedení. V zásade sa tieto tri typy vozidiel líšia okrem pohonných jednotiek aj batožinovým priestorom, ktorý má plug-in hybrid menší o 60 litrov, teda jeho kufor je tu s objemom 410 litrov. Ako inak, je za tým umiestnenie akumulátora.

​Práve ten môže aj za ďalšiu zmenu, ktorou je hmotnosť. A hoci tá je u rôznych modelov v ponuke mierne rozdielna, ide približne o sto kilogramov. Plug-in je zároveň od kolegov celkovo o 1,4 centimetra nižší (1512 mm) a tiež má o 15 litrov menšiu nádrž ako dieselové prevedenie a o 15 - 25 litrov menšiu ako benzínové kusy. Jeho nádrž má teda len skromných 36 litrov.

Prípadného majiteľa však môže potešiť, že plug-in hybrid má najlepšie zrýchlenie. Rozdiel závisí od konkrétnej motorizácie, no papierovo je v každom prípade o pár desatín sekundy lepší. Z pohľadu dynamiky teda oproti súrodencom víťazí.

Dizajn

BMW použilo na zaradenie tohto auta do konkrétnej triedy svojské onačenie. Nie je to pritom SUV, ani crossover. Je to podľa nich SAC, teda Sport Activity Coupé, športovo-aktívne kupé. Či sa vám exteriér po dizajnovej stránke páči, necháme na vás, no nám sa celkovo pozdával.

​Že ide o BMW - to by ste pochopili aj s prižmúrenými očami vďaka dvom ľadvinkám. Tie považujeme v akejkoľvek podobe za pekné poznávacie znamenie. Zaujala nás však istá dvojznačnosť vozidla. Od spodnej časti do polovice pôsobí auto ako SUV.

Mohutnosť dáva najavo nie len trochu zvýšeným podvozkom, ale tiež vyššie posadenými orámovaniami okolo kolies. Zároveň, tento oblúk mal výrazné lemovanie, ktoré sa nijako nesnažilo zmenšovať “výklenok” na koleso. Ak sa však zameriate na vrchnú polovicu auta, tá zase podľa nás pôsobí prikrčene. 

Alžbeta Harry Gavendová / HN ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-04-16 13:19:02 - Feat.: 0 - Title: Zrodila sa nová japonská legenda. K úplnej dokonalosti jej chýba málo 02 - Modified: 2021-03-26 11:17:55 - Feat.: 0 - Title: Na Slovensko prišla jedinečná Toyota. Poznáme cenu alternatívy bežných elektromobilov 03 - Modified: 2021-03-16 10:09:42 - Feat.: 0 - Title: Zabudnite na kontroverznú masku. Novinka od BMW ponúka skvelý zážitok 04 - Modified: 2021-04-09 16:21:01 - Feat.: 0 - Title: Nezmyselné SUV, ktoré si zamilujete. Stretnúť ho na cestách však bude zázrak 05 - Modified: 2021-04-21 12:29:32 - Feat.: 0 - Title: Poznáme víťazov ankety Svetové auto roka. Ktoré modely sú podľa odborníkov najlepšie?
01 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily 02 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 03 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 04 - Modified: 2024-04-22 13:21:18 - Feat.: - Title: Toyota prezrádza, aké chyby robia mladí vodiči najčastejšie. Zadarmo im pomôže 05 - Modified: 2024-04-22 13:29:37 - Feat.: - Title: Luxusný džíp Matthewa Perryho z Priateľov sa ani pol roka po smrti nepohol
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. apríl 2024 21:24