StoryEditor

Japonský „drobec“ od Toyoty čaruje so spotrebou. Je ideálom nielen do mesta

05.03.2022, 23:00
Malý Yaris na steroidoch dostal prívlastok Cross a chystá sa ukradnúť zákazníkov v preplnenom segmente CUV-B. Podarí sa mu to?

So svojím drobným súrodencom toho síce veľa spoločného nemá, no i tak nesie pyšnú inšpiráciu jeho menom. Nový Yaris Cross dopĺňa bohatú paletu modelov japonskej automobilky Toyota o veľmi dôležitého člena, spadajúceho do čoraz populárnejšieho segmentu CUV – teda kompaktných crossoverov B.

V zásade, s klasickým Yarisom novinka zdieľa iba podvozkovú platformu TNGA-B či niekoľko vizuálnych prvkov, vo väčšine ďalších ohľadov už potom kope svoju „vlastnú ligu“, v ktorej chce priniesť zákazníkom priestrannosť, štýlový vzhľad, modernú techniku a obratnosť predurčenú do mestských uličiek.

​To, čím sa od nemalej konkurencie na dnešnom trhu model odlišuje, je aj ponuka pohonov. Okrem konvenčného 125-koňového benzínu sa totiž ponúka aj v nami testovanom vyhotovení s hybridným pohonom či pohonom prednej nápravy alebo dokonca oboch náprav.

To sa dnes u konkurentov príliš nevidí, mnohí totiž dávajú prednosť len roztáčaniu predných kolies, a tak aj v tomto smere môže Yaris s prívlastkom Cross zaujať. Podarilo sa mu to u nás?

Hviezdna spotreba

Do rúk sme dostali pre Toyotu azda tradične hybridné vyhotovenie modelu, ktoré je z nášho pohľadu úplne ideálnou voľbou. Najmä teda ak budete auto využívať primárne v meste a nezakladáte si na cene do 17-tisíc eur. Do tejto hranice sa totiž s hybridom nedostanete ani v najzákladnejšej výbave, no benzín si vo verzii Active zaobstarať viete a dostanete ešte o necelých 10 koní navyše.

Nám v útrobách pracovala taktiež 1,5-litrová pohonná jednotka Dynamic Force, ktorá však spolupracuje s hybridnou technikou a na výhradne predné kolesá posiela maximálny výkon o niečo skromnejších 116 koní. Je to málo? Nemyslíme si. S autom, ktorého prevádzková hmotnosť je len necelé 1,2 tony, si dokáže porcia kobýl pekne poradiť.

...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-18 13:00:00 - Feat.: - Title: Posledná šanca na „nesmrteľný“ motor. Končí aj jedno z najkrajších dostupných áut 02 - Modified: 2025-12-18 10:23:46 - Feat.: - Title: Každá tatrovka prejde touto mučiarňou. Šialené „ihrisko“ pre nákladiaky má 50 rokov 03 - Modified: 2025-12-19 07:28:37 - Feat.: - Title: Ikonická Fabia RS by sa mohla vrátiť. Rozhodnúť o tom majú samotní zákazníci 04 - Modified: 2025-12-19 07:25:53 - Feat.: - Title: Za „ťukanec“ môžete prísť aj o vodičák. Poradíme, ako je najvhodnejšie zaparkovať 05 - Modified: 2025-12-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Extrémne USB disky: Vyskúšali sme najmenší, ale aj jeden superrýchly
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. december 2025 08:37