Český klenot na kolesách? Vyskúšali sme to najlepšie, čo dnes od Škody dostanete
0 seconds of 8 minutes, 42 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Next Up
Naftová limuzína od Škody. Vyskúšali sme špičkovú Octaviu za vyše 30-tisíc eur
04:59
00:00
08:42
08:42
 
StoryEditor

Český klenot na kolesách? Vyskúšali sme to najlepšie, čo dnes od Škody dostanete

19.02.2022, 23:00
Pre náročnejších, po štýle túžiacich a elektrinu i komfort vyznávajúcich. Tak sa dá v krátkosti opísať dojem zo špičkovej Škody Enyaq iV 80x vo verzii Sportline.

Mladoboleslavská automobilka bola celú svoju doterajšiu históriu vnímaná verejnosťou najmä ako značka so zameraním na cenu, ponúkala „ľudové“ modely a praktické Simply Clever vychytávky. Viete, to sú tie háčiky, lieviky, škrabky a v prípade Enyaqu napríklad aj dáždnik vo dverách.

V ponuke však postupne pôsobili aj modely, ktoré po správnom navolení výbavy a príplatkov dokázali uspokojiť aj skutočne náročného zákazníka. Príkladom môže byť Superb alebo najväčšie SUV Kodiaq, ktoré po príchode na slovenský trh spustilo doslova nákupné šialenstvo. Značka sa tak postupne pretvorila na vcelku komplexného výrobcu a dokazuje to v súčasnosti aj svojim nástupom na elektrifikáciu v autopriemysle.

​Plne elektrickú novinku Enyaq iV sme už prevetrali vo vyššej motorizácii s prívlastkom iV 80 a pohonom zadných kolies, čoskoro nás čaká test takmer základnej „šesťdesiatky“ a aby sme mali s čím porovnávať, do rúk sme vzali doterajší vrchol ponuky – Enyaq Sportline iV 80x.

Ten zostane na pomyselnom tróne až do príchodu štýlovej kupé verzie v prvej polovici tohto roka a to dokonca v top RS vyhotovení. Enyaq Coupé RS sa potom zároveň stane i najvýkonnejšou civilnou škodovkou v celej histórii. Na jeho premiére v Bratislave sme sa nedávno zúčastnili aj my.

Do mesta i na hory

Označenie 80x u nášho Enyaqu predstavuje pohon všetkých kolies a taktiež batériu, ktorej kapacita je na najvyššej úrovni 82 kWh. To zabezpečuje, že podľa oficiálnych dát by mal model so systémovým výkonom 195 kW (z dvojice elektromotorov) prejsť na nabitie 467 až 497 kilometrov, realita je však najmä v zimnom období trochu iná.

S novinkou sa podarí prejsť na jeden záťah približne 350 kilometrov, batériu však musíte nabíjať na sto percent, minúť „do dna“ a to ani samotná automobilka z dlhodobého hľadiska neodporúča. Ak sa bude riadiť ideálnym rozmedzím 20 až 80 percent kapacity, dosiahnete pomerne rýchle nabíjanie, dlhšiu životnosť batérie a akčný rádius zhruba na úrovni 250 kilometrov. Všetko napokon závisí na vašej nohe.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Dokážete uhádnuť reálnu spotrebu áut? Čaká vás aj chyták, mnohí v tomto kvíze pohoria 02 - Modified: 2025-05-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Najvýkonnejšia „nevlajka“ bude snom mnohých. Telefón so skvelou batériou a výkonom ale brzdí jeden nedostatok 03 - Modified: 2025-05-30 12:00:00 - Feat.: - Title: Predaj áut v Európe za rok 2025? Z Tesly sa stal prepadák, čínske MG je už pred Seatom 04 - Modified: 2025-05-30 08:15:00 - Feat.: - Title: Škoda Favorit sa vracia v modernej podobe: Česká ikona sa zmenila na štýlový crossover 05 - Modified: 2025-05-29 13:14:06 - Feat.: - Title: Do Bratislavy prišli automobily, ktoré nikdy neuvidíte na ceste. Dôvod môže prekvapiť
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
31. máj 2025 14:21