StoryEditor

Prvá jazda s jedinou Cuprou svojho druhu. Elektrický hothatch prekvapuje v zákrutách

16.11.2021, 10:17
Hoci v útrobách pohonu novinky Cupra Born nič nehorí, vie byť zvezenie s ňou nečakane horúce.

Cupry majú trochu teatrálny vzhľad a nahnevanú náladu. V prvom čisto elektrickom modeli značky sa to vykryštalizovalo v nečakane športovo sa chovajúce auto, ktoré výhody batériovej trakcie využíva naplno. Cupru Born sme prehnali po zakrútených cestičkách a boli dosť prekvapení.

Vážení, teraz sa ešte len ukáže, aký je kto vodič, ako vie šoférovať, ako vníma auto. Na techniku alebo nedostatok výkonu už sa nedá vyhovárať, v elektromobile za bežných okolností sila nikomu chýbať nemôže. Výkon je dostatočný, technika vycizelovaná, ako celok fungujú batériové autá špičkovo. Je len na vodičovi, ako s tým naloží, čo zvládne a čo vie.

​Born ukazuje, že jazda na elektróny nemusí byť nudná, že by ste sa namiesto skúmania jazdných vlastností radšej zaoberali uhlopriečkou displeja infotainmentu a permanentne sa plazili v tempe ecorally. Práve naopak, z vodiča vytlačí model maximum. Freneticky zrýchľuje, keď ho vediete pevnou rukou, neúnavne frčí, pripadáte si, že nejako tak sa musí cítiť panáčik z Lega, ktorého ste usadili do pretekov na autodráhe.

Je to zadokolka, ako sa patrí. Dáva spomenúť na jednotkové BMW, keď malo ešte poháňanú tú správnu nápravu. Napovedajú to aj tvary s výrazným zadkom usadeným na doširoka rozkročenej náprave. Keď pritvrdíte, veziete sa na zadných kolesách. Ak z oblúka len tak z chuligánstva idete na plyn skôr a viac, vnútite mu pretáčavosť úplne jednoducho a máte na to priehrštie krútiaceho momentu elektromotora.

Technicky je Cupra Born úzko spriaznená s Volkswagenom ID.3, dokázali mu však dať úplne inú náturu. Je nižšia a iný má aj podvozok (vpredu o 15 mm, vzadu o 10 mm bližšie k zemi). Ako celok to funguje skvele, Born má kratšie previsy ako Enyaq, takže je obratnejší a oproti ID.3 je menej hojdavý. Takže nátura dravca naznačená agresívnym vzhľadom nie je len póza. Na serpentínach bol Born čulý a obratný. Je len na vodičovi, ako dokáže pracovať s okamžite dostupným výkonom. Aj keď...  novinka priváža jednu zo svojich originalít.

...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 17:28