Najrozsiahlejšieho tohtoročného testu bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP sa zúčastnilo celkom 23 rôznych áut. Výsledky niekoho možno prekvapia, keďže všetky čínske vozidlá získali plný počet hviezdičiek, teda päť. O jednu však prišli tri európske a dva japonské modely, ktoré odborníci „poslali proti stene“. Tohtoročné testovanie bolo zároveň posledné podľa existujúcich pravidiel, ktoré sa od budúceho roka zmenia.
Finálny výber áut do nárazových a bezpečnostných testov zahrnul obsiahlu škálu typov automobilov – od elektrických SUV a luxusných kupé cez kompaktné crossovery až po rodinné automobily. Päťhviezdičkové hodnotenie dosiahlo až 18 modelov z 23. To nie je na prvý pohľad žiadne prekvapenie, plný počet hviezdičiek predsa dosahuje v poslednej dobe väčšina vozidiel.
Pri každom vozidle v testoch organizácie Euro NCAP sa meria, ako dobre auto chráni dospelých a deti v prípade nárazu. Ale aj to, nakoľko chráni ostatných účastníkov cestnej premávky, vrátane chodcov a cyklistov. Posledná kategória meria tiež účinnosť aktívnych technológií asistencie vodiča na palube, píše iDNES.cz.
Najnovšie výsledky nadväzujú na dlhodobý trend, keď automobilky dosahujú vysoké hodnotenia v kategórii ochrany dospelých cestujúcich na predných i zadných sedadlách. Euro NCAP vykonáva dva čelné nárazové testy, bočný nárazový test a nárazový test do stĺpa s figurínami rôznych veľkostí.
Z 23 testovaných vozidiel ich deväť dosiahlo 90 percentné ohodnotenie alebo viac v kategórii ochrany dospelých cestujúcich. Na čele skupiny sa umiestnili modely Leapmotor B10, Mercedes-Benz CLE Coupé a Hongqi EHS7, pričom všetky tri získali pôsobivých 93 percent a celkové najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
