Horúce letné popoludnie, teplomer ukazuje pokojne vyše 30 stupňov v tieni a vy sa blížite k svojmu autu, ktoré sa celý deň „pieklo“ na priamom slnku. Už z diaľky cítite, že nastúpiť do takéhoto vozidla bude ako vstup do sauny a čaká vás vyslovene peklo. Väčšina z nás v tomto momente urobí to, čo sa zdá najlogickejšie – nastúpi, zapne motor, nastaví klimatizáciu na maximum a dúfa, že sa situácia čo najskôr zlepší.
Táto intuitívna reakcia je však jednou z najväčších chýb, ktoré môžete v slnečných letných dňoch urobiť. Nielen že váš komfort zostane dlho nedosiahnuteľný, ale zbytočne preťažujete motor, zvyšujete spotrebu paliva a v niektorých prípadoch môžete dokonca i poškodiť samotný klimatizačný systém extrémnou záťažou.
Štúdie z Arizona State University a Stanford University ukázali, že teplota v uzavretom automobile môže počas slnečného dňa stúpnuť o 22 stupňov Celzia len za hodinu času, pričom najrýchlejší nárast nastáva v prvých 15 až 30 minútach. Pri vonkajšej teplote 35 stupňov Celzia tak interiér môže rýchlo dosiahnuť aj vyše 50 stupňov Celzia.
Navyše, toxické látky z plastových častí interiéru sa pri takýchto teplotách uvoľňujú do vzduchu v oveľa vyšších koncentráciách, čo môže byť pri dlhodobom vystavení zdraviu škodlivé. Ako teda kabínu vozidla pred jazdou najefektívnejšie vychladiť, kedy otvárať okná a kedy či ako siahnuť po pomocníkovi menom klimatizácia?
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
Zostáva vám 78% na dočítanie.