Ponuka automobilov je v Nemecku rozsiahlejšia ako v iných európskych krajinách, čo taktiež prispieva k nákúpu a dovozu vozidla do svojej krajiny.FOTO: Škoda Auto
StoryEditor

Paradox jazdeniek z Nemecka: Mnohé tam na cestách nikdy nejazdili, môžu byť pascou

16.05.2023, 11:34
  • Zatajiť pôvod, doviezť automobil do Nemecka a „užívať si“ zvýšený záujem kvôli povesti nemeckého trhu s jazdenkami a veľkým zástupom možných kupujúcich.
  • Ak k tomu pridáme ešte zatajovanie ďalších skutočností – chybný stav, najazdené kilometre, história a podobne – vo výsledku nekúpite ideálnu nemeckú jazdenku, ale mačku vo vreci.
  • Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá tvrdí, že každoročne sa až dva milióny áut z Nemecka dostanú do iných krajín, koľko sa ich však dovezie do Nemecka iba kvôli následnému predaju?

Automobily „z druhej ruky“ išli počas pandémie na dračku a hoci sa už situácia pomerne stabilizovala, respektíve dostala do normálu, stále môžu byť jazdenky pre mnohých zákazníkov výhodnejšou voľbou a možnosťou pre úsporu financií. Nehovoriac o dodacích lehotách, ktoré sú mnohokrát maximálne pár dní, oproti i niekoľkým mesiacom u nových modelov vozidiel.

Na rozdiel od kúpy úplne nového auta od dílera za svoje peniaze dostanete taktiež často výkonnejšie alebo tiež lepšie vybavené vozidlo, hoci s kompromisom v podobe niekoľkých najazdených kilometrov. Ak zvolíte pomerne nové zánovné automobily, dostanete dokonca ešte i fabrickú záruku.

U starších jazdených áut už môže byť lákadlom najmä cena, no kúpa je tiež riskantnejšia a ukrývať v sebe dokáže rôzne vážnejšie nástrahy. Tie vás potom môžu stáť v najlepšom prípade „iba“ dodatočné financie navyše za nutný servis. Za posledné roky sa však stalo obľúbenou krajinou na nákup ojazdených automobilov Nemecko, odkiaľ aj na slovenský trh putuje množstvo zánovných a jazdených áut.

Nemecké vozidlá vyhľadávajú najmä obyvatelia východnej Európy, keďže veria, že autá zo západu sú zachovalé a nemajú skryté vady. Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá informuje, že každoročne sa v iných krajinách zaregistrujú približne dva milióny ojazdených vozidiel, ktoré pochádzajú práve z Nemecka. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-12 09:08:57 - Feat.: 1 - Title: Chcete pôvodné tabuľky s EČV? Mali by ste sa poponáhľať, čoskoro definitívne skončia 02 - Modified: 2023-05-08 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Pozrite si päť neprávom prehliadaných rodinných jazdeniek. Podleziete 20-tisíc eur​ 03 - Modified: 2023-05-04 12:04:13 - Feat.: 1 - Title: „Domov“ prišiel asi najzachovalejší Favorit na svete. Nenajazdil ešte ani 40 kilometrov 04 - Modified: 2023-05-03 11:31:37 - Feat.: 1 - Title: Plánujete kúpu jazdeného auta? Istotou nie je ani autobazár, na tieto veci nezabudnite 05 - Modified: 2023-04-20 08:57:14 - Feat.: 1 - Title: Chcete sa voziť a pritom šetriť? Toto je päť dostupných SUV so spotrebou do päť litrov
01 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 02 - Modified: 2024-04-23 21:13:40 - Feat.: - Title: Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici 03 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 04 - Modified: 2024-04-23 08:46:13 - Feat.: - Title: Nemecký súkromný sektor sa vrátil k rastu. Výrazne posilnil sektor služieb 05 - Modified: 2024-04-23 13:48:23 - Feat.: - Title: Kolegu lídra kandidátky AfD zadržali, dával Číne informácie z europarlamentu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 11:16