Dočkali sme sa. Pandémia koronavírusu je v Európe momentálne na ústupe, avšak za posledný rok stihla v automobilovom priemysle napáchať pomerne veľa škôd. Celé odvetvie sa totiž ocitlo v recesii a predaje áut klesli približne o 20 percent.
Na spoločnom československom trhu sa teda darilo predaju luxusnejších jazdených vozidiel aj počas koronakrízy, pričom za sedem rokov fungovania Mototechny Premium narástli predaje prémiových ojazdených áut o 177 percent, za posledný rok o 30 percent.
Na údajoch spoločnosti vidieť aj stále pretrvávajúci trend športovo-úžitkových áut. Aj napriek tomu, že prémiové značky sa v minulosti spravidla zameriavali na luxusné limuzíny, aj v tejto kategórii za posledné roky prevážil všeobecný záujem práve o SUV, ktorých sa v tomto segmente predáva na slovenskom a českom trhu vyše 65 percent.
Medzi najobľúbenejšie značky v tomto smere patrí na Slovensku mníchovská značka BMW, nasleduje ju Mercedes-Benz a na treťom mieste sa umiestnil mladoboleslavský výrobca Škoda Auto.
Toto je 10 najpredávanejších modelov v Mototechne Premium na Slovensku (apríl 2020 - apríl 2021)
„V segmente ojazdených áut, ktorých predajná cena presahovala 30-tisíc eur, sme na Slovensku v posledných rokoch sledovali medziročné nárasty predajov okolo 20 percent. Výrazný skok nastal v roku 2018, kedy predaje narástli o takmer 60 percent oproti roku 2017 a tento rok, kedy sa aj napriek dlhodobo zatvoreným pobočkám zvýšil predaj luxusných ojazdených vozidiel o 13 percent,“ komentuje záujem Vaněček.
Medzi vôbec najdrahšími predanými vozidlami z ponuky Mototechny Premium bol v minulom roku Mercedes-Benz GLE 63S AMG Coupé – vozidlo z roku 2015 s necelými deväť tisícami najazdených kilometrov, pričom sa predal za 105-tisíc eur.
Na druhom mieste bolo v bratislavskom závode vyrábané Audi Q8 v motorizácii 50TDI z roku 2019, s necelými 19-tisícami najazdených kilometrov, ktoré sa predalo za 73-tisíc eur.