Je to úplný základ pre dosiahnutie správnych funkcií bezpečnostného pásu, ale tiež pre pohodlnú jazdu. Ešte pred vyštartovaním je potrebné nastaviť si vzdialenosť sedadla od pedálov, pričom by mala byť taká, aby pri zošliapnutí pedálov ostali nohy pokrčené v kolenách. Výškové nastavenie si upravte tak, aby ste mali dobrý výhľad a zároveň medzi hlavou a stropom miesto veľké minimálne ako zovretá päsť. Netreba zanedbávať ani výšku pásu, poriadne ho dotiahnuť a tiež správne nastaviť výšku hlavovej opierky. Tá nemá slúžiť na oddych, ale pre bezpečnosť pri dopravnej nehode. Ako informuje Škoda, volant sa drží v polohe "trištvrte na tri" a to s pokrčenými lakťami. Vďaka tomu bude mať vodič najlepšie podmienky pre vykonanie vyhýbacích manévrov.HN/Radoslav Petrík (Ilustračná snímka)
StoryEditor

Toto sú najčastejšie chyby slovenských vodičov. Robíte ich aj vy?

13.04.2020, 00:00
Na slovenských cestách možno pozorovať u vodičov niekoľko typických zlozvykov, ktorými ohrozujú seba i ostatných. Okrem toho, hrozia im aj vysoké sankcie.

Ak cestujete často na dovolenky v zahraničí autom, určite ste si všimli odlišnú mentalitu šoférov naprieč krajinami. V niektorých štátoch vodiči striktne dodržiavajú predpisy a jazdia ukážkovo, inde je to doslova chaos a bezpečnosť je takmer na poslednom mieste. 

Slovensko patrí do akéhosi medzičlánku a aj keď mnohí vodiči jazdia predpisovo, nájde sa aj veľa previnilcov či "zlozvyky", ktoré vykonávajú aj tí zodpovednejší z nás. Čo patrí medzi najčastejšie chyby slovenských vodičov a čomu by sme sa mali vyvarovať pre zvýšenie bezpečnosti na cestách?

1. Telefón za volantom

Telefonovanie, ale aj všeobecne manipulácia s mobilným telefónom počas jazdy patrí medzi top zlozvyky vodičov na Slovensku. Niekto píše esemesky, iný pozerá do navigácie, telefonuje, četuje alebo si prepína pesničky. Nech robíte čokoľvek z týchto činností, zvyšujete riziko nehody a ohrozujete tak nielen seba, ale i ostatných účastníkov cestnej premávky.

Vzhľadom na to, že vašu pozornosť upriamujete na telefón, nedostatočne sa venujete vedeniu vozidla a to má za následok napríklad podvedomé znižovanie či zvyšovanie rýchlosti, vychádzate z jazdného pruhu bez smeroviek a podstatne znižujete reakčný čas na prípadné neočakávané situácie na ceste.

Pritom drvivá väčšina modernejších áut už má vo výbavách k dispozícii aj funkciu hands-free, kedy si dokážete telefón spárovať so systémom infotainmentu. Aj napriek tomu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 00:53