StoryEditor

Moderné snímače môžu predražiť opravu auta po nehode. Pokojne aj o tisíce eur

09.11.2018, 10:10
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Kamery alebo radary v prednej časti vozidiel síce chránia životy pasažierov, avšak už pri malej nehode môžu predražiť opravu o stovky či tisícky eur.

Malých "ťukancov" sa po celom svete stane denne niekoľko tisícok, o tom niet pochýb. V minulosti nad tým veľa vodičov len mávlo rukou, popraskaný či oškretý plast a farba ich jednoducho nevyviedla z miery. Dnes to je však podstatne odlišné.

Pri moderných autách totiž stačí malý ťukanec do predného nárazníka a kamera na adaptívny tempomat za bezmála tisíc eur je poškodená alebo dokonca zničená.

​Kto nad tým mávne rukou, môže byť pri oprave nemilo prekvapený. Nové moderné snímače, ktorých je v nových automobiloch stále viac, predražujú opravu po hocijakom malom ťukanci.

Veď si položte otázku - koľkokrát sa vám stalo, že do vás niekto nacúval, prípadne vám oškrel spätné zrkadlo? A vy ste nemali čas na vypisovanie formalít, takže ste nad tým len mávli rukou?

V minulosti ste následne jednoducho zohnali napríklad na internetových bazároch druhý kryt spätného zrkadla, dali to u známeho "za fľašku" nalakovať a po ťukanci zrazu nebolo ani stopy. To však dnes už nie je také jednoduché.

S množstvom asistenčných systémov narastá totiž aj množstvo snímačov, pomocou ktorých tieto systémy vlastne dokážu fungovať.

Stačí následne malé nedobrzdenie do kamery osadenej v prednom nárazníku, poškriabanie spätného zrkadla, v ktorom sú kamery a čidlá na sledovanie mŕtveho uhla alebo pre 360-stupňovú kameru a oprava sa razom predraží z desiatok na stovky, ak nie tisíce eur.

​​​Štúdia v USA prezrádza rovnaké výsledky. Aj tie najmenšie ťukance totiž predražia opravu bez problémov aj o tritisíc dolárov, u nás teda bez väčších problémov aj tritisíc eur. Problémom sa stáva tiež čelné sklo, ktorého výmena môže stúpať až k tisícke.

Je jasné, že na jednej strane väčšina z nás chce modernejšie, bezpečnejšie a aj pohodlnejšie auto. Nemáme teraz na mysli len komfort pruženia, už dávno to nie je len o ňom.

Ale vymoženosti, funkcie, schopnosti a riešenia, ktoré jazdu autom zásadne zlepšujú a robia ju pohodlnejšiu. No vyberá si to svoju daň v podobe násobne väčších nákladov na servis či prípadné opravy za drobné alebo väčšie poškodenia.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 22:26