Citroën prináša v posledných rokoch jednu zaujímavú novinku za druhou. Francúzi pritom vždy verili, že auto má slúžiť ľuďom, nie naopak, a že technika má zjednodušovať život, nie ho komplikovať. Aktuálne sa automobilový priemysel vezie na vlne SUV mánie, kde veľkosť karosérie síce rastie, no vnútorný priestor a manévrovacie schopnosti paradoxne stagnujú či upadajú.
Mestá sa stávajú neprehľadnejšie, parkovacie miesta akosi menšie a túžba rodinných zákazníkov po univerzálnom riešení, napríklad aj v podobe už vymierajúcich MPV, stúpa. Práve do tohto hektického prostredia prichádza koncept Citroën ELO. Už samotný názov definuje ambície novinky: ELO je akronym pre REST, PLAY, WORK (Odpočinok, Hra, Práca) a prezrádzať má snahu premeniť auto z jednoduchého dopravného prostriedku na multifunkčný životný priestor.
Po koncepte OLI z roku 2022 predstavuje novinka ďalšiu fázu v laboratóriu myšlienok, ktoré inšpirujú stať sa budúcnosťou tejto značky. Kým konkurencia sa predbieha v dĺžke a výkone svojich modelov, Citroën sa sústreďuje na to, čo je v skutočnom živote pre motoristov najdôležitejšie: úžitková hodnota, jednoduchosť a pohoda na palube.
Keď je malý vlastne veľký
Vizuálne šokuje nový francúzsky koncept krabicovými proporciami a minimalistickým, no zaujímavým dizajnom, ktorý mu okamžite zabezpečuje titul kandidáta na najdivnejšie i najpremyslenejšie auto. Nie je prekvapením, že v mnohých aspektoch, najmä v súvislosti s odvážnym prístupom k priestoru, je tento model prirovnávaný k legendárnej (hoci vizuálne rozporuplnej) Multiple od Fiatu. Tiež nešokovala práve najkrajším zovňajškom, no vnútornou dávkou priestoru a výrazným presklením/presvetlením dodnes prekvapí.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
