Nová generácia modelu Stonic, ktorý debutoval vo Frankfurte ešte v lete 2017, za uplynulé roky dokázala, že aj kompaktné vozidlá môžu ponúknuť prémiové technológie a to bez nutných prémiových cien. Kompaktný crossover si za osem rokov svojej existencie vybudoval solídnu pozíciu na európskom trhu.
Na tom susednom, českom, bol dokonca minulý rok tretím najžiadanejším modelom tejto kórejskej značky. To je skutočne výborný výsledok vzhľadom na to, ako dlho sa už vozidlo predáva. Jeho popularita teda zásadne nepadá, pričom úspech nie je náhodný – Kia s modelom Stonic trafila do čierneho s kombináciou praktickosti, dostupnosti a postupne sa zlepšujúcej kvality.
Najnovší facelift však predstavuje oveľa viac než len kozmetické úpravy. Kia sa rozhodla prerobiť Stonic tak radikálne, že vyzerá priam ako úplne nové auto, nová generácia. Táto stratégia reflektuje aktuálne potreby európskych zákazníkov, ktorí hľadajú alternatívy k drahým elektromobilom, ale nechcú pritom obetovať moderné technológie a chcú mať na výber aj bežný motor.
Európsky trh malých crossoverov je jedným z najdynamickejších segmentov automobilového priemyslu dneška. Vozidlá ako Toyota Yaris Cross, Mazda CX-3 či Hyundai Kona vytvárajú silnú konkurenciu, pričom každé z nich sa snaží prilákať zákazníkov vlastným receptom na úspech. Kia sa rozhodla staviť na technológie i rozumnú cenu – a to sa jej môže vyplatiť.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
