Automobilový priemysel sa v posledných rokoch dostal do zaujímavej vývojovej fázy. Zatiaľ čo tradičné európske značky sa sústreďujú na elektromobilitu a pokročilé asistenčné systémy smerujúce k plnej autonómii, čínski výrobcovia revolučne menia pravidlá hry s dostupnými elektromobilmi a redefinujú koncept inteligentného vozidla.
V tomto kontexte môže pôsobiť paradoxne, že španielska značka Cupra, ktorá vznikla len pred siedmimi rokmi ako samostatná automobilka z pôvodne iba výkonnostného oddelenia Seatu, prichádza s diametrálne opačnou víziou budúcnosti. Koncept Cupra Tindaya, oficiálne predstavený na mníchovskej výstave IAA Mobility 2025, nie je len ďalším dizajnérskym štúdiom určeným na prilákanie pozornosti médií.
Je to technologická ukážka schopností značky, ktorá sa rozhodla ísť proti prúdu súčasných trendov a chce priniesť fanúšikom naozaj výrazný útok na emócie z jazdy. Zatiaľ čo konkurencia minimalizuje úlohu vodiča a presadzuje najmä koncepty plne autonómnych vozidiel, Cupra volí radikálne opačný smer s heslom „No Drivers, No Cupra“. V jednoduchosti sa dá povedať, že si chce Cupra zakladať na vtiahnutí vodiča do deja v čo možno najväčšej miere.
Tindaya – pomenovaná podľa 401-metrového sopečného vrchu na Kanárskom ostrove Fuerteventura – predstavuje víziu elektromobility, ktorá teda nekompromisne kladie dôraz na emocionalitu jazdy a fyzické prepojenie medzi človekom a strojom. Podľa aktuálneho CEO značky Markusa Haupta nejde o sen či ambíciu, ale o konkrétne posolstvo, ktoré sa má stať i realitou.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
