V japonskom výrobnom závode Tochigi sa konala oficiálna ceremónia na rozlúčku s modelom Nissan GT-R R35, kde sa zamestnanci rozlúčili s ikonickým zástupcom portfólia, ktorý takmer dve dekády tvoril srdce ich každodennej práce. Od roku 2007 zišlo z pásov fabriky približne 48-tisíc kusov tejto ikony.
Posledný exemplár Nissan GT-R R35, model vo verzii Premium Edition T-Spec a vo farbe Midnight Purple, opustil 26. augusta 2025 výrobnú linku a nasmeroval si to k svojmu poslednému štastnému majiteľovi v Japonsku. Tento historický moment označuje koniec 18-ročnej výrobnej éry jedného z najiconickejších japonských športových automobilov všetkých čias.
Pre mnohých dobre známy Nissan GT-R R35 sa prvýkrát predstavil verejnosti na autosalóne v Tokyu v roku 2007 ako priamy nástupca nemenej ikonického Skyline GT-R. Na rozdiel od svojho predchodcu však už novinka nebola súčasťou línie Skyline, ale stal sa z nej samostatný model značky Nissan. Hoci toto bol vôbec šiesty člen nesúci označenie GT-R, už viac nepatril do radu Skyline. Táto zmena symbolizovala novú éru pre GT-R, ktorá sa ukázala byť najúspešnejšou v celej histórii tejto značky.
Predaj v Japonsku sa začal 6. decembra 2007, v Severnej Amerike 7. júla 2008 a Európa sa k týmto trhom pripojila až v marci 2009. Veľké časové rozdiely medzi kontinentami vznikli v dôsledku nutnosti vybudovania špeciálnych GT-R Performance centier schopných obsluhovať túto technicky náročnú mašinu. Nissan vedel, že GT-R nebude len obyčajný športový automobil, ale technologické dielo vyžadujúce špecializovanú údržbu a dôkladný servis.
Posledné roky výroby R35 boli poznačené postupným útlmom. V Európe sa predaj výrazne obmedzil už po roku 2020, zatiaľ čo v USA sa GT-R predával až do roku 2023. Najdlhšie sa model udržal na domácom japonskom trhu, kde objednávky zostali otvorené až do februára tohto roka, pričom posledný model bol dokončený a zišie z výrobných pásov v auguste 2025.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
