Škoda Favorit predstavuje prelomový moment v histórii mladoboleslavskej automobilky. Keď totiž v roku 1987 predstavila tento hatchback, malo to ďalekosiahle dôsledky pre v podstate celú budúcnosť značky. Vozidlo vznikalo za železnou oponou s obmedzenými možnosťami, no tím vedený Miroslavom Hrdličkom dokázal vytvoriť auto, ktoré bolo schopné konkurovať i západnej konkurencii.
Pod kapotou dobového modelu sa nachádzal štvorvalcový motor s objemom 1,3 litra, ktorý bol schopný ponúknuť výkon od približne 40 kW, až po postupne vyladenú porciu až na hranici 50 kW. Okrem základného hatchbacku sa dokonca vyrábal aj praktický variant Forman s karosériou kombi, ktorý si obľúbili rodiny s deťmi, prípadne „úžitkový“ pick-up. Model sa úspešne vyrábal až do roku 1994, keď ho v ponuke výrobcu následne nahradila modernejšia Felicia.
Práve kvality Favorita boli pre úspech značky Škoda kľúčové – upútali pozornosť koncernu Volkswagen, čo následne viedlo k strategickému partnerstvu a transformácii mladoboleslavskej značky na modernú automobilku. Dizajn pôvodného vozidla vytvorilo legendárne štúdio Bertone, ktoré muselo pracovať s technologickými obmedzeniami vtedajšieho Československa – napríklad použiť relatívne veľké svetlomety, ktoré boli jediné dostupné pre sériovú výrobu. Teraz sa ikona vracia v novej podobe.
Moderná reinkarnácia
Dizajnér Ljudmil Slavov, ktorý v Škoda Design pôsobí od roku 2017 ako súčasť tímu venujúceho sa dizajnu interiéru, sa totiž rozhodol vzdať hold tomuto ikonickému modelu. Na projekte modernej interpretácie strávil približne 120 hodín svojho voľného času, pričom celý proces opísal ako „intenzívny a pohlcujúci“.
Zostáva vám 75% na dočítanie.