Ak ste nejaký čas nesledovali automobilové správy a prekvapuje vás, prečo píšeme o Audi A6, keď toto označenie mal dosať len elektrický sedan a kombík a model so spaľovacími motormi mal mať nové meno A7, dôvody sú celkom prozaické. Nemci sa totiž na poslednú chvíľu rozhodli, že to nebude „sedmička“ ale opäť po vzore predchodcov šestka, aj keď automobil na obrázkoch technicky s novou elektrickou Audi A6 e-tron vlastne vôbec nesúvisí.
Najväčšie kombi od Audi teda opäť ponesie označenie A6 Avant, pričom táto karosárska verzia dostala v súvislosti s debutom prednosť pred sedanom, ktorý by mal byť predstavený až o niekoľko mesiacov neskôr. Nový Avant má bez centimetra dĺžku päť metrov, teda presne 4 990 milimetrov a je preto až o 60 milimetrov dlhší ako predchodca.
K úctyhodnej dĺžke vozidla sa pridáva nemenej obdivuhodná šírka na úrovni 1 880 milimetrov a výška s hodnotou 1 640 milimetrov. Nečakajte však, že sa pomerne citeľný nárast karosérie prejavil aj v praktickej priestrannosti vozidla a teda na objeme batožinového priestoru, píše TopSpeed.sk.
Ten je prekvapivo o 60 litrov menší, takže v základe dostanete v prípade horúcej kombíkovej novinky od Audi len 503 litrov, ktoré môžete po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na celkovo 1 534 litrov. A6 využíva päťprvkové zavesenie vpredu i vzadu a za príplatok si budete môcť objednať vzduchové adaptívne odpruženie, aktívne riadenie zadných kolies i športový diferenciál Quattro.
Automobilka sa nezabudla tiež pochváliť novou geometriou prednej nápravy, ktorá by mala zlepšiť odozvu v riadení a zvýšiť spätnú väzbu od vozovky. Konštruktéri práve kvôli tomuto zväčšili odklony kolies, použili tuhšie púzdra ramien, pevnejší predný stabilizátor a zároveň robustnejšie dimenzovaný hrebeň riadenia.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
