StoryEditor

Špičková Toyota je teraz ešte lepšia: Vyšší výkon, manuál i automat a netradičný interiér

16.01.2024, 11:31
  • Na tokijskom autosalóne 2024 sa vo svetovej premiére predstavila nová Toyota GR Yaris
  • Prináša technické, dizajnové a konštrukčné vylepšenia s prísľubom ešte vyššieho pôžitku z jazdy.
  • Vylepšená novinka sa v európskych krajinách začne predávať od leta 2024.

Toyota bola pred niekoľkými rokmi známa najmä svojimi vynikajúco vyladenými hybridnými vozidlami, s mimoriadne nízkou spotrebou paliva a azda perfektne fungujúcou technikou. V tomto smere zostáva aj v súčasnosti lídrom, hoci hybridy v ponuke začali postupne dopĺňať aj plne batériové verzie a zároveň sa o slovo prihlásila novo vzniknutá športová divízia Gazoo Racing.

Práve vďaka hybridným modelom sa totiž mohla Toyota vrhnúť do sveta športových a elektrifikáciou v zásade vôbec nezasiahnutých vozidiel, ktoré najmä na európskom trhu hľadajú konkurentov len naozaj ťažko. V spolupráci s BMW automobilka znovuzrodila legendárnu Supru (zdieľa riešenia s BMW Z4), uviedla ešte lepšiu Toyotu GR86 (nástupca GT86) a snáď najunikátnejší je nepochybne GR Yaris. 

Od uvedenia modelu v roku 2020 sa len v Európe predalo viac ako 18-tisíc týchto vozidiel, navyše s 99 percentným hodnotením spokojnosti zákazníkov. Najmenší zástupca športovej odnože je jednoducho niečo, čo sme za posledné dlhé roky u nikoho iného nevideli. Aby toho nebolo málo, Toyota vtedy priniesla aj 500 kusovú limitku s označením Yaris GRMN, ktorá ešte posúvala úroveň o ďalší level vyššie. A teraz sa nabrúsená Yariska dočkala modernizácie, respektíve vlastne úplne nového vyhotovenia.

Viac výkonu. Stále z trojvalca

Už „predchodca“ dokázal z 1,6-litrového trojvalcového prepĺňaného motora vydolovať vďaka obrovskému turbodúchadlu výkon na úrovni fascinujúcich 192 kW (261 koní) a krútiaci moment dosahoval 360 Nm. V prípade ultimátnej verzie GRMN to bolo o 36 kW a 15 Nm menej, no tam boli prednosti niekde inde. To všetko u GR Yaris pri pohotovostnej hmotnosti iba 1 280 kilogramov, spolu s permanentným pohonom oboch náprav GR-FOUR.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-08 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Obľúbená ikona od Toyoty dostala prvýkrát hybridný pohon. Na terén však nezanevrela 02 - Modified: 2023-12-06 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Najdostupnejší elektromobil Toyoty pre Európu? Do predaja má zavítať už budúci rok 03 - Modified: 2023-11-29 11:51:00 - Feat.: 1 - Title: Najväčšia automobilka sveta už vyrobila 300 miliónov vozidiel​. Ktorý model dominuje? 04 - Modified: 2023-11-27 15:17:47 - Feat.: 1 - Title: Lexus, ktorý predbehol trend. Zisťovali sme, ktorá verzia novinky dáva najväčší zmysel 05 - Modified: 2023-11-16 13:20:00 - Feat.: 1 - Title: Zásadné zmeny, štvorkolka a iba hybridy. Legendárna Toyota je teraz výrazne lepšia 06 - Modified: 2023-10-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Špičková Toyota to hrá na štýl. Pracant „v obleku“ sa však nestratí ani v ťažkom teréne
01 - Modified: 2024-04-29 12:00:00 - Feat.: - Title: MINI predstavilo úplnú novinku. Aceman má spájať kompaktné rozmery a priestrannosť 02 - Modified: 2024-04-29 09:10:00 - Feat.: - Title: Sedan od Mazdy so zadným pohonom je realitou. Vpred ho poženú elektrické motory 03 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 04 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 05 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
30. apríl 2024 05:11