StoryEditor

Hranatý Hyundai prezrádza detaily. S týmito motormi príde k nám, niektorých asi sklame

11.08.2023, 14:15
  • Piata generácia Santa Fe od Hyundai dostala množstvo prémiových, komfortných a pohodlných funkcií, z ktorých niektoré sú buď prvé na svete, prvé vo svojej triede, alebo najlepšie vo svojej triede.
  • Ide napríklad o Relaxačné sedadlo vodiča s opierkou nôh, sterilizačný priečinok UV-C, duálny systém bezdrôtového nabíjania pre smartfóny, panoramatický zakrivený displej a ďalšie.
  • V Európe sa novinka začne predávať v prvej polovici roku 2024 a teraz už vieme, aké motorizácie budú na výber.

Kórejská automobilka Hyundai odhalením prvých informácií ohľadom ich horúcej novinky – novej generácie obľúbeného SUV modelu Santa Fe – vzbudila poriadny rozruch. Nástupca totiž s predchodcom nemá takmer nič spoločné, dizajnom sa radikálne odlišuje a výrazné rozdiely nájdeme taktiež v kabíne, ktorá vzhľadom prakticky nepripomína žiadny iný automobil v ponuke značky. Čiastočne snáď len elektrických členov rodiny IONIQ a veľkopriestorovú Stariu. Hranatý dizajn však priniesol svoje ovocie a to nielen v podobe celkovo mohutnejšieho a odolnejšie pôsobiaceho vzhľadu.

V kabíne z ostrých tvarov čerpajú pasažieri, ktorí sa môžu tešiť na väčšiu porciu priestoru a to najmä tí na sedadlách tretieho radu. V porovnaní s 4 785 milimetrov dlhým predchodcom vyrástla novinka na 4 830 milimetrov, rázvor sa predĺžil z 2 765 milimetrov na 2 815 milimetrov a to pri konvenčnom modeli znamená nárast priestoru na nohy v druhom rade o 15 milimetrov, v prípade hybridu potom o 20 milimetrov.

Priestor pre nohy v treťom rade bol predĺžený o 15 milimetrov na 761 milimetrov, no výška stropu sa zväčšila až o 69 milimetrov na 958 milimetrov. Objem kufra je potom 725 litrov, teda medzigeneračne o 91 litrov viac (päťmiestna verzia). Teraz nám značka servíruje dodatočné detailné informácie a to primárne so zameraním na európsky trh, kedy sa dozvedáme i dostupnosť motorizácií pre tunajších zákazníkov. Výber bude oklieštený, niekoho zrejme veľmi nepoteší.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-19 09:35:00 - Feat.: 1 - Title: S predchodcom nemá takmer nič spoločné. Hyundai Santa Fe bude radikálne odlišný 02 - Modified: 2023-07-17 12:26:21 - Feat.: 1 - Title: Kórejčania predstavili prvý Hyundai svojho druhu. Má vyše 600 koní a recept na zábavu 03 - Modified: 2023-07-04 11:30:00 - Feat.: 1 - Title: Britská anketa poriadne prekvapí: Toto sú najspoľahlivejšie, najzábavnejšie či najlepšie rodinné autá 04 - Modified: 2023-06-02 14:25:45 - Feat.: 1 - Title: Kórejské UFO prichádza na Slovensko. Poznáme ceny luxusného rodinného MPV 05 - Modified: 2023-04-07 15:21:35 - Feat.: 1 - Title: Jeden z najefektívnejších elektromobilov: Nižšiu spotrebu sme azda ešte nezažili 06 - Modified: 2023-03-23 13:10:00 - Feat.: 1 - Title: Kia chystá nové atraktívne SUV. Kompaktný konkurent Škody Karoq príde ešte tento rok
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 21:07:54 - Feat.: - Title: "Dievčatá sú odrádzané od štúdia." Podiel žien v IT sektore na Slovensku zaostáva za európskym priemerom 05 - Modified: 2024-04-25 12:39:49 - Feat.: - Title: Európa je smrteľná, musí posilniť obranu aj vlastnú zbrojársku produkciu, vyhlásil Macron
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 08:51