StoryEditor

S elektromobilmi sa dá čarovať. Vďaka ich konštrukcii sa Volvo ľahko „vracia ku koreňom“

20.01.2023, 14:35
  • Väčší dojazd, vyšší výkon či návrat k pohonu zadnej nápravy po 25 rokoch. Volvo v rámci aktualizácie radu C40/XC40 Recharge využíva možnosti elektrickej platformy.
  • U niektorých variantov sa akčný rádius na jedno nabitie predĺžil až o 60 kilometrov.
  • Drobných noviniek sa dokonca dočkali aj plug-in hybridné modely sérií 90 a 60.

Elektromobilita rozdelila verejnosť na dva tábory. Niektorí elektrické vozidlá zastávajú a vidia v nich potenciál, ďalší zas nad elektropohonom lámu palicu a je to podľa nich iba umelá slepá ulička. Nech patríte k fanúšikom e-áut alebo nie, jedno je jasné, stávajú sa čoraz väčšou súčasťou automobilového sveta dneška a výrobcom dávajú obrovský priestor pre kreativitu. 

Ide najmä o špecializované platformy, ktoré boli vyvinuté práve pre elektrické autá a dizajnérom i konštruktérom poskytujú výrzane väčšiu voľnosť, než je tomu u konvenčných modelov. Elektrická sústava je výrazne kompaktnejšia, dá sa s ňou ľahšie pracovať a kombinovať. Aj preto majú v súčasnosti už často vozidlá dva a viac elektromotorov. Jeden poháňa prednú a druhý zadnú nápravu.

Švédska automobilka Volvo aktuálne informuje o modernizácii svojich obľúbených kompaktných elektro-SUV modeloch XC40 Recharge a C40 Recharge. A práve s odkazom na možnosti elektrickej platformy sa podarilo výrobcovi nielen zvýšiť dojazd vozidla, ale taktiež zasiahol aj do samotnej koncepcie pohonu. Mimo štvorkoliek totiž z pohonu prednej nápravy po 25 rokoch presedlal na roztáčanie zadných kolies.

„Tieto aktualizácie sú ďalším veľkým krokom v našom úsilí, ktorého cieľom je stať sa do roku 2030 výrobcom plne elektrických automobilov,“ uviedol Javier Varela, prevádzkový riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa značky Volvo. „Dojazd a čas nabíjania sú pre čoraz väčší počet našich zákazníkov novými kľúčovými faktormi a vďaka týmto vylepšeniam sú naše plne elektrické modely ešte atraktívnejšie, ako boli.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-30 11:31:00 - Feat.: 1 - Title: Kilometrov sa nebojte. Toto sú automobily, ktoré vám vydržia najdlhšie, ukazuje štúdia 02 - Modified: 2022-12-30 10:40:00 - Feat.: 1 - Title: Rok 2023 prinesie záplavu automobilových noviniek. Tieto patria k najočakávanejším 03 - Modified: 2022-12-17 08:21:26 - Feat.: 1 - Title: Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo 04 - Modified: 2022-11-11 12:21:07 - Feat.: 1 - Title: Volvo posúva levely. EX90 je ​najbezpečnejšie auto v histórii, spolu so stovkami koní 05 - Modified: 2022-10-17 14:30:41 - Feat.: 1 - Title: Elektromobil, ktorý sa postaví proti Porsche, Mercedesu či Audi. Zaujme i bezpečnosťou
01 - Modified: 2024-09-13 22:00:00 - Feat.: - Title: Akému autu patrí volant na snímke? Tento kvíz vie potrápiť aj automobilových expertov 02 - Modified: 2024-09-13 12:00:00 - Feat.: - Title: Očakávaná Kia je už na Slovensku. Poznáme ceny „ľudového“ elektromobilu značky 03 - Modified: 2024-09-13 09:06:02 - Feat.: - Title: Otec Škody Favorit oslávil 90 rokov. Spája sa však aj s ďalšími legendami našich ciest 04 - Modified: 2024-09-12 22:00:00 - Feat.: - Title: Daňový bonus na dieťa sa od roku 2025 zníži. O koľko menej peňazí dostanete? (+ tabuľka) 05 - Modified: 2024-09-12 12:30:00 - Feat.: - Title: Vodičov už čoskoro potrápi silný dážď. Čo robiť pri šmyku a ako sa mu úspešne vyhnúť?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
14. september 2024 08:44