StoryEditor

Škoda nedávno odhalila utajovanú verziu modelu Yeti. Do výroby sa nikdy nedostala

02.11.2022, 14:22
  • Škoda Yeti sa vyrábala v rokoch 2009 až 2017 a zákazníkov si podmanila svojou praktickosťou i outdoorovým vzhľadom.
  • S modernizáciou sa dokonca modelový rad dostal aj na čínsky trh, spolu s niekoľkými špeciálnymi úpravami.
  • Vzhľadom na popularitu Škody Yeti sa dokonca uvažovalo aj nad ďalším karosárskym variantom. Nakoniec skončil iba ako koncept.

Škoda Yeti patrí dodnes medzi pomerne vyhľadávané kúsky z produkcie mladoboleslavskej automobilky. Ľahko sa dá nazvať i prvým novodobým „SUV“ českej značky, hoci oficiálne túto pozíciu zastáva podstatne väčší a neskôr predstavený Kodiaq. Aj napriek tomu sa však nedá modelu Yeti odoprieť, že skutočne niesol niektoré jasné prvky športovo-úžitkových vozidiel alebo crossoverov.

Z radu Yeti, ktorý sa dočkal iba jedinej generácie a jedného omladenia, sa predalo v jeho výrobných rokoch 2009 až 2017 nemalých vyše 630-tisíc kusov. Spájal v sebe nafúknutejšiu karosériu, poskytujúcu o niečo väčšiu priestrannosť než dovtedajšie modely značky týchto rozmerov, pričom za pomoci vyššie posadeného podvozku sa nebál ani občasných výletov mimo spevnených ciest.

V čase premiéry išlo zatiaľ len o dizajnové cvičenie, štúdia nadväzovala na predchádzajúci koncept ROOMSTER a rozvíjala určité časti zamýšľaného vizuálneho jazyka značky Škoda. Reakcie odbornej a laickej verejnosti na nový koncept boli však veľmi priaznivé, preto začala automobilka pripravovať sériovú verziu.

Hneď dva predsériové koncepty

FInálnej výrobnej verzii predchádzali celkom dva koncepty, jeden pomerne klasický a druhý s odvážnou plátennou skladacou strechou a odnímateľnou časťou strechy nad prednými sedadlami.

Model Yeti v prípade oboch konceptov ukazoval množstvo zaujímavých, šikovných a praktických riešení, o ktorých konštruktéri v tom čase uvažovali. Štúdie napríklad mali len jeden stierač ukrytý v pravom čelnom stĺpiku, piate dvere boli dvojdielne a spodná časť, ktorá sa sklopila do roviny s podlahou, mohla slúžiť ako lavica na sedenie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-27 09:10:00 - Feat.: 1 - Title: Sila v praktickom balení. Škoda predstavila svetu nový najvýkonnejší model značky 02 - Modified: 2022-10-19 10:17:47 - Feat.: 1 - Title: Dobrý diesel ešte nevymrel. Rodinné SUV Škody je auto „zo starej školy“ na každý deň 03 - Modified: 2022-10-07 11:23:01 - Feat.: 1 - Title: Úsporné jazdené auto so spotrebou okolo troch litrov? Toto sú najdostupnejšie na trhu 04 - Modified: 2022-09-30 11:35:00 - Feat.: 1 - Title: Dokážte v kvíze, že ste automobilový expert. Spoznáte logá menej známych výrobcov áut?
01 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 02 - Modified: 2024-10-01 18:56:26 - Feat.: - Title: Škoda predstavila svoje úplne nové SUV. Bude to naozaj cenovo dostupná voľba? 03 - Modified: 2024-10-01 12:09:56 - Feat.: - Title: Stellantis predĺži zastavenie výroby elektrického Fiatu 500e pre slabý dopyt. Trh je v "hlbokých problémoch" 04 - Modified: 2024-10-01 09:00:00 - Feat.: - Title: Bol výsadou luxusných áut, dnes vo veľkom vytláča manuál. Automat oslavuje 85 rokov 05 - Modified: 2024-09-30 09:31:00 - Feat.: - Title: Veľká zmena pre vodičov a hrozba pokút. Od októbra tieto pneumatiky strácajú „platnosť“
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. október 2024 19:01