Pôvodný dizajn od slávneho a dnes už neexistujúceho talianskeho štúdia Bertone upravili v Nemecku. Najvýraznejšou úpravou bolo presťahovanie loga Škody doprostred „zaslepenej“ masky.FOTO: Škoda Auto
StoryEditor

„Nemecký“ facelift dôležitej škodovky. Favorit oslavuje 30 rokov novej tváre expedíciou za hokejom​

13.05.2022, 11:15
  • Na 56. majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji, konaných v Prahe a Bratislave 28. apríla 1992, sa predstavil facelift Favoritu.
  • Ide o prvý výsledok spolupráce koncernu VW s mladoboleslavskou automobilkou.
  • Na model, ktorý ešte dlhé roky brázdil cesty Slovenska i Česka, sme sa pozreli bližšie.

Škoda Favorit patrí v našich končinách k legendám, ktorú si mnohí veľmi dobre pamätajú. Pôvodný dizajn od slávneho a dnes už neexistujúceho talianskeho štúdia Bertone upravili v Nemecku. Najvýraznejšou úpravou bolo presťahovanie loga Škody doprostred „zaslepenej“ masky.

Trochu necitlivé riešenie nahradilo pôvodnú charakteristickú odľahčenú masku s prieduchom a logom na strane. Konštruktéri vtedy tiež upravili radenie a brzdy ikonického vozidla mladoboleslavskej automobilky. Radiaca páka dostala novú hlavicu, ktorá lepšie padla užívateľom do ruky.

Úprav sa vtedy Škoda Favorit dočkala rok po prevzatí nemeckou automobilkou. Podľa mnohých bol práve podarený nový model Škody dôvodom, prečo mal dnes materský gigant Volkswagen o automobilku záujem, píše iDNES.cz.

„Spolupráca spoločnosti Škody Auto a svetového šampionátu v ľadovom hokeji trvá už od roku 1992, toto partnerstvo bolo v roku 2007 zapísané v Guinnessovej knihe rekordov ako najdlhší hlavný sponzoring v histórii športových majstrovstiev sveta,“ uvádza český hovorca značky Pavel Jína.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
18. máj 2022 07:51