StoryEditor

Renault musí šetriť. Skončiť má hneď niekoľko známych modelov značky

20.05.2020, 11:42
Autor:
rperpe
Renault Espace sa vyrába už od roku 1984, pričom je označovaný aj za vôbec prvé európske MPV zakladajúce tento kedysi úspešný rodinný segment.

Pandémia koronavírusu spôsobila v mnohých odvetviach výrazné problémy a, pochopiteľne, nevyhlo sa tomu ani to automobilové.

Dôsledky sú pritom dramatické, výrazné obmedzenie prevádzky výrobných závodov malo dosah až na 1,1 milióna zamestnancov v Európe a pre zastavenie alebo obmedzenie produkcie automobilky nevyrobili 2,3 milióna vozidiel, teda 15 percent z celoročného objemu.

​Z výrobcov, ktorých sa prísne opatrenia a zároveň i následky výrazne dotkli, je Renault. Ten začal zažívať ťažké časy už pri odchode šéfa Carlosa Ghosna a prepad výroby i predajov počas krízovej situácie to ešte zhoršil.

Škrtanie je nevyhnutné

Automobilka Renault predstavila svoj plán, v ktorom chce v nasledujúcich troch rokoch ušetriť až dve miliardy eur. A to sa bez radikálnych opatrení, čiže obmedzení či škrtaní v portfóliu, nezaobíde.

Prvým v poradí má byť podľa informácií agentúry Reuters známy MPV model, ktorý patril v minulosti k zakladateľom segmentu MPV v Európe.

Renault

​Môžu za to slabé predaje, zvyšujúca sa popularita najmä športovo-úžitkových vozidiel a crossoverov, drahý vývoj nových technológií a klinec do rakvy pridali i následky pandémie koronavírusu.

Úpadok záujmu o rodinné MPV modely sa podpísal taktiež pod predajné čísla, keďže z ikony sa vlani predalo iba 9 744 kusov, zatiaľ čo v roku 2018 to bolo takmer 12-tisíc.

Hoci sa výrobca snažil jemnou zmenou zamerania model v očiach zákazníkov zvýrazniť, želané ovocie to neprinieslo. Zdá sa, že francúzska automobilka tak po rokoch definitívne opustí kedysi populárny rodinne zameraný segment a svoju pozornosť upriami na úspešnejšie vozidlá v ponuke.

Espace zrejme nebude jediný

Vedenie francúzskej automobilky sa teda rozhodlo radikálne prekopať aktuálnu modelovú ponuku a vyradiť z nej autá so slabým predajným potenciálom. Renault Espace však podľa zákulisných informácií nebude jediným modelom, ktorý doplatí na plán šetrenia.

​Už dávnejšie visel otáznik nad budúcnosťou modelu Mégane a teraz sa začína hovoriť tiež o vozidlách Scénic a Talisman, ktorých predaje nezodpovedajú predstavám vedenia automobilky. Ani v prípade japonskej automobilky Nissan, patriacej do spoločného koncernu, nie sú správy pozitívne.

Neoficiálne sa hovorí o opätovnom konci značky Datsun, ale aj o tom, že sa značka čiastočne stiahne z Európy a začne sa sústreďovať na americký, čínsky a domáci japonský trh.

Rozšírenie informácie agentúry Reuters o konci MPV ikony, ale i jasné znenie či potvrdenie množiacich sa správ o opatreniach v súvislosti so šetrením sa dozvieme zhruba o dva týždne. Dovtedy by totiž mali vyrukovať s oficiálnou tlačovou správou Renault i Nissan.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 20:13