Ďalšia čínska značka mieri na európske trhy. Tentoraz je to SUV s logom Lynk & Go, ktoré vznikalo priamo v spolupráci s automobilkou Volvo. Stojí na rovnakej platforme ako kompaktné športovo-úžitkové vozidlo Volvo XC40, využíva zhodné technické celky a spolu so švédskou značkou patrí aj Lynk & Go pod ochranné krídla automobilky Geely.
Volvo pre požičovne
Lynk & Go 02 je postavené na rovnakej modulárnej platforme CMA (Compact Modular Architecture) ako nové Volvo XC40. Využíva aj rovnaké technické celky a niektoré konštrukčné riešenia, jeho kabína, výbava aj celkový návrh sú však viac prispôsobené mladej generácii a novému spôsobu jeho používania. Výrobca totiž počíta s tým, že Lynk & Go si budú ľudia viac požičiavať než kupovať.
Na výber budú mild-hybridné aj elektrické verzie. Zatiaľ sa počíta s mild-hybridnými verziami s predným pohonom a výkonom 115 kW/156 koní či 132 kW/180 koní. K dispozícii má byť aj verzia s pohonom všetkých kolies AWD a výkonom 140 kW/190 koní.
Nasledovať však má aj čisto elektrická verzia odvodená od prvého elektrického Volva XC40, ktoré švédska značka čoskoro predstaví. Zdá sa, že čínska automobilka to má dobre premyslené aj v oblasti marketingu.
V spolupráci so spoločnosťou Tictail pripravuje i vlastnú módnu kolekciu, vývojári mobilných aplikácií vyvíjajú produkty určené priamo pre použitie v Lynk & Go a všetky služby spojené s používaním auta už majú byť dostupné online.
Výroba v Európe
Číňania to teda myslia s inváziou na európske trhy seriózne, aj preto sa rozhodli nové SUV vyrábať priamo na Starom kontinente. Či však nakoniec budú Lynk & Go 02 vyrábať podľa pôvodného zámeru v belgickej továrni, alebo zostane výroba v Číne, ukáže až čas.
Výrobca totiž musí doladiť výrobné kapacity Volva a Lynk & Go. Autá oboch týchto značiek sú navrhnuté tak, aby dokázali schádzať z rovnakého typu výrobných liniek. V prvom kole automobilka počíta s reprezentatívnymi predajnými miestami v Amsterdame, Barcelone, Berlíne, Londýne a Bruseli.
Okrem samotného predaja tu však bude Lynk & Go svoje autá aj požičiavať. Čínska automobilka tak chce do Európy priniesť nielen autá, ale celý obchodný model ich predaja a prenájmu. Stať sa tak má už v budúcom roku.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.