StoryEditor

Ďalší diel skladačky. BMW predstavilo nový crossover X2

26.10.2017, 15:30
Nemecká automobilka BMW predstavila svoj ďalší model, ktorý sa zaradí medzi súrodencov s označením X.

Už počas minuloročnej jesene sa na verejnosť dostal koncept nemeckej automobilky BMW, ktorý znázorňoval dizajn plánovaného prírastku.

Momentálne sa svetu predstavila už oficiálna novinka, ktorej podobu načrtol spomínaný koncept. Ide o nový crossover BMW X2. Je to vlastne ďalší kúsok stavebnice, ktorý teraz dotvára „rad X“ - X1, X2, X3, X4, X5, X6. Avšak číslo za písmenom X nie je v tomto prípade úplne smerodajné, pretože nový model značky je dokonca o osem centimetrov kratší, ako model X1.

Podoba s ostatnými modelmi tu samozrejme je, no nová je najmä maska chladiča. Rovnako pribudli dva ďalšie emblémy BMW na boku v zadnej časti – C stĺpikoch. Strecha sa smerom dozadu mierne zvažuje, ako je v súčasnosti v móde.

Auto sa však nezameralo len na dynamický štýl, ale tiež na praktickosť. Tú zabezpečí napríklad 470 litrový batožinový priestor, čím poteší mnohé rodiny.

​Nový model X2 môže byť podľa želania zákazníka osadený na diskoch veľkých 17 až 20 palcov. V interiéri zase nájdeme 6,5-palcový displej infotainmentu, no na výber bude za príplatok tiež aj balík obsahujúci LED podsvietenie kabíny, farebný head-up displej či vylepšený stredový 8,8-palcový displej infotainmentu.

Pri výbavách sa samozrejme mení aj vzhľad niektorých prvkov auta. Hlavne farebná kombinácia, materiály v interiéri či napríklad niektoré časti karosérie.

Pod kapotou sa v Európe môže nachádzať jeden z troch dostupných motorov. Prvým je benzínový štvorvalcový dvojliter TwinPower Turbo, ktorého výkon je 141 kW a krútiaci moment 280 Nm.

Je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a na stovku sa dostane za 7,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 227 kilometrov za hodinu.

BMW

​Dieselové zastúpenie ponúka dvojlitrové štvorvalce TwinPower Turbo s výkonom 140 a tiež 170 kW. Oba agregáty spolupracujú s osemstupňovým Steptronic automatom a výkonnejšia verzia sa na sto kilometrovú rýchlosť dostane za 6,7 sekundy.

Budúci rok by sa mali k tejto ponuke pridať dva benzínové a dva dieselové motory. Základom tak bude benzínový trojvalec s výkonom 138 koní a pribudne aj motor s výkonom 189 koní, ktorý sa bude dať skombinovať s pohonom všetkých štyroch kolies.

Na trh sa by mala dostať bavorská novinka v marci 2018.

01 - Modified: 2024-05-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyskúšali sme praktický Ford v životnej forme: Skvelý šesťvalec a luxus ako v SUV 02 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 03 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 04 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. máj 2024 23:16