Nemecku sa zatiaľ na rozdiel od ostatných sektorov vôbec nedarí znižovať emisie CO2 v doprave, ktoré boli aj vlani prakticky na úrovni roku 1990. Hľadajú preto cesty, ako to dosiahnuť. Jednou z variant je zvažovaná daň z oxidu uhličitého, ďalšie sú potom inovatívne technológie, ako je práve dobíjanie áut počas jazdy.
Kamióny sa tam počas jazdy pri rýchlosti až 90 kilometrov za hodinu pripájajú k elektrickému vedeniu za pomoci trolejov, ktoré môžu počas niekoľkých sekúnd vytiahnuť z nadstavby nad kabínou vodiča. Rovnako tak sa od neho môžu rýchlo odpojiť, čo je možné využiť napríklad pri predbiehaní, počas ktorého kamión využíva energiu z hybridného pohonu.
Prakticky identická technológia sa teraz v spolupráci s niekoľkými špedičnými firmami začala testovať v skutočnej premávke v oboch smeroch medzi hesenskými mestami Weiterstadt a Mörfelden-Walldorf, teda na úseku, ktorým denne prejde približne 121-tisíc osobných a 14-tisíc nákladných áut. Ministerstvo životného prostredia do projektu, ktorý využíva výhradne energiu z obnoviteľných zdrojov, investovalo 14,6 milióna eur.
Výhodou elektrického vedenia je okrem iného to, že v spojení so zvláštnymi senzormi umožňuje kamiónom jednoducho udržiavať jazdný pruh. Možná je aj výmena energie cez elektrické vedenie medzi kamiónom, ktorý práve brzdí, a takým, ktorý práve zrýchľuje.
Za hlavnú výhodu však ministerstvo životného prostredia považuje dvojnásobnú efektivitu elektrického vedenia v porovnaní so spaľovacími motormi, ktorá vedie k polovičnej spotrebe energie a k nižšiemu znečisteniu ovzdušia. Nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony sú v Nemecku zodpovedná za približne 26 percent emisií z dopravy.
Bývalá ministerka životného prostredia Barbara Hendricksovej (SPD) plánovala, že by spolková republika do 15 rokov mohla elektrickým vedením pokryť zhruba tritisíc kilometrov diaľnic v oboch smeroch.
Či sa tak skutočne stane, záleží okrem iného na výsledkoch testov. Ďalšie testovacie trasy vznikajú v severonemeckom Šlezvicku-Holštajnsku a juhonemeckom Bádensku-Württembersku.