Podľa prezidenta združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavla Jančoviča chýba v doprave približne 1200 vodičov.
Pokojne by sa však podľa neho uplatnilo aj päťtisíc vodičov. "Pretože dnes nerozvíjame spoločnosti, držíme počty áut na určitom limite, lebo nemáme dostatok vodičov. V prípade dostatku vodičov by sme rozširovali vozový park, pretože hospodárstvo relatívne funguje a priestor na zamestnávanie tu je," dodal Jančovič.
Česmad Slovakia by preto uvítal zmenu, a teda že na domácom trhu by mohli vodiči kamiónov jazdiť od 18 rokov a vodiči autobusov od 21 rokov. Podľa viceprezidenta združenia Petra Sádovského umožňuje takéto zníženie veku pre vnútroštátnu dopravu aj európska legislatíva, a takto to na Slovensku fungovalo aj v minulosti.
"Verím, že sa nám podarí zmeniť tieto vekové hranice, aby sme boli konkurencieschopní nielen doma, ale aj v zahraničí," dodal Sádovský. Takýto znížený vek pre vodičov totiž podľa neho platí napríklad aj vo všetkých ostatných krajinách V4.
Dopravcom by takýto krok podľa združenia umožnil podchytiť vodičov skôr, a nie až vo veku 21 rokov, pretože za tri roky od ukončenia školy sa už zamestnajú v inom sektore. Okrem toho, podľa Sádovského vždy platilo, že nákladná doprava bola praktickou prípravou pre autobusovú dopravu. Mladí vodiči takto získavali prax a od 21 rokov mohli nastúpiť do autobusovej dopravy.
S takýmto návrhom podľa Jančoviča súhlasí aj ministerstvo dopravy. Kompetenciu na úpravu zákona má však podľa neho ministerstvo vnútra. "Minister dopravy požiadal ministra vnútra o takúto úpravu," priblížil Jančovič. Rokovania s týmto rezortom podľa neho naznačujú, že problémy by nemali nastať a predpokladá, že zmena by sa mohla zaviesť do praxe.
A to s podmienkou, že do veku 19 rokov by pri takomto vodičovi sedel ešte druhý vodič. Česmad v tom nevidí prekážku a verí, že pri najnovšej úprave zákona o cestnej premávke sa zmena presadí.
Združenie zároveň kritizuje aj navrhovaný takzvaný cestný balíček. Ide o sériu opatrení pre dopravu, ktorý predstavila Európska komisia. Podľa Česmadu prináša niekoľko pozitívnych zmien, ale prevládajú tie negatívne. Združenie opísalo viaceré podľa neho kritické body, napríklad v súvislosti s odpočinkom vodičov pri preprave.