Francúzska automobilka Renault spravila za posledné roky obrovský skok vpred a podobne je na tom aj jej spriaznená značka z Rumunska – Dacia. Tá sa síce stále drží svojej pôvodnej a dlhé roky razenej stratégie ponúkať cenovo dostupné a „jednoduchšie“ modely vozidiel, no zavedením novej dizajnovej identity nepochybne zvýšila svoju atraktivitu a nedávno dokonca uviedla aj svoje vôbec prvé vozidlo v segmente C-SUV menom Bigster. Ten má mimochodom známe už i slovenské ceny.
O výsledkoch oboch značiek na Slovenskom trhu prinieslo informácie tunajšie zastúpenie, ktoré hodnotí rok 2024 ako úspešný. Renault si udržal pozíciu trhovej jednotky v segmente ľahkých úžitkových vozidiel na našom trhu a o dve pozície si polepšil aj v segmente osobných vozidiel, kde sa zaradil po novom na deviate miesto s polepšením si o dve priečky oproti roku 2023.
Dacia si zas obhájila pozíciu z roka 2023 a aj v roku 2024 patrila na siedme miesto v predajoch na slovenskom trhu. Pred troma rokmi bola však na 11. priečke, čo jasne dokazuje, že Slováci začínajú odsúvať predsudky a objavujú atraktivitu dostupných áut. Okrem toho, práve rumunská Dacia je jediným výrobcom u nás, ktorý ponúka pohon benzín/LPG v celom svojom rade osobných automobilov (mimo elektrického Springu).
Kompletne vynovené portfólio
Renault má aktuálne v podstate úplne nové portfólio, skladajúce sa z modernizovaných či dokonca úplne nových generácií svojich modelov. Vozidlá čerpajú z aktuálneho dizajnového jazyka a prinášajú najnovšie technológie, ktoré má výrobca k dispozícii.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
Zostáva vám 71% na dočítanie.