Automobilový sektor prechádza transformáciou, na konci ktorej sa okrem iného skrýva aj odpoveď na otázku, čo sa stane so spaľovacími motormi a akú úlohu v novom usporiadaní sveta zohrajú elektrické autá. Táto otázka vyvoláva už dnes burlivé diskusie. Určite netreba opakovať, že priaznivcov majú batériové autá i tradičné benzínové a naftové agregáty.
Čo dokážeme pomenovať veľmi jasne už teraz, je odpor mnohých automobiliek voči úplnej stopke pre spaľovacie motory. Mnohé sú preto pripravené investovať aj do alternatívnych palív, aby boli ich súčasné produkty ešte efektívnejšie a rovnako tak i ekologickejšie.
S najnovšou iniciatívou prišli firmy Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, Toyota Tsusho a japonská petrochemická spoločnosť ENEOS Corporation, ktoré sa rozhodli založiť nové výskumné združenie pre takzvané palivá novej generácie. Tie majú byť menej znečisťujúce a efektívnejšie, pričom združenie sa zameria na podporu technologického výskumu využívania biomasy.
Iniciatíva spomínaných automobiliek a Eneosu rozbehne projekt, ktorý sa bude snažiť hľadať efektívne spôsoby výroby bioetanolu s pomocou vodíka, kyslíka a CO2. Ciele združenia sú v tomto prípade celkom konkrétne – nemá ísť „len“ o výskum, ale združenie chce priamo navrhnúť, nainštalovať a prevádzkovať výrobné zariadenia na bioetanol.
Automobilky v spoločnej iniciatíve chcú tiež vyvinúť systém, ktorý načrtne optimálne pestovateľské metódy – v tomto prípade samozrejme s cieľom maximalizovať úrodu plodín potrebných na výrobu bioetanolu. V neposlednom rade automobilky spomínajú záväzok hlbšie preskúmať oxid uhličitý, ktorý vzniká konkrétne výrobou alkoholu.
Asi by sme mali dodať, že najnovšie výskumné združenie nie je ojedinelou iniciatívou zo strany výrobcov. Len nedávno Porsche investovalo 75 miliónov dolárov do spoločnosti HIF Global, ktorá sídli v Čile a vyvíja zariadenia na výrobu syntetických palív. Automobilka zo Stuttgartu má zatiaľ v úmysle testovať „zelené“ palivo v motoristickom športe.
Neskôr s ním však chce experimentovať aj v sériovo vyrábaných vozidlách. Ďalším príkladom podobného zmýšľania je Lamborghini – značka tiež vidí potenciál v syntetických palivách. Podľa slov jej zástupcov ide o kľúč k tomu, ako udržať spaľovacie motory pri živote aj do ďalších dekád po roku 2035.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.
01 - Modified: 2022-08-09 12:21:09 - Feat.: 1 - Title: Dieselgate: Koniec éry áut začal v roku 2015, kauza zmenila pohľad na automobilky
02 - Modified: 2022-08-09 13:54:04 - Feat.: 1 - Title: Lacná stará Dacia niekde aj naďalej žije. Bude prvým elektromobilom ruskej Lady
03 - Modified: 2022-08-08 15:04:43 - Feat.: 1 - Title: 30-tka v meste? Vodiči môžu čoskoro spomaliť, Brusel volá po plošnom znížení rýchlosti
04 - Modified: 2022-08-08 09:52:02 - Feat.: 1 - Title: Bezplatné nabíjačky Lidl skončia. Zneužívali ich pravidelne aj nenakupujúci vodiči áut
05 - Modified: 2022-08-06 11:30:04 - Feat.: 1 - Title: Plánujete kúpiť ojazdený elektromobil? Toto sú najdôležitejšie veci, ktoré berte do úvahy
01 - Modified: 2025-05-23 09:31:06 - Feat.: - Title: Zipsovanie na slovenských cestách: Užitočnú povinnosť množstvo vodičov úplne ignoruje
02 - Modified: 2025-05-22 12:00:00 - Feat.: - Title: Fiat rozbieha predaj znovuzrodenej ikony aj na Slovensku. Zaradí sa k tým najlacnejším
03 - Modified: 2025-05-22 09:00:27 - Feat.: - Title: Podmaní si slovenské cesty? Toyota odhalila obľúbené SUV vo svojej úplne novej forme
04 - Modified: 2025-05-21 12:12:31 - Feat.: - Title: Stretli ste niekde toto auto? Nepokúšajte sa ho natáčať, môže vám poškodiť smartfón
05 - Modified: 2025-05-21 10:16:47 - Feat.: - Title: Absolútny SUV nezmysel z Číny, ktorý však zaujme každého. Pohybovať sa vie ako krab