StoryEditor

Honda skončí s benzínovými a naftovými autami. Pre Európu​ zostanú hybridy a elektromobily

08.12.2020, 10:35
Prechod na výhradne elektrifikované autá či elektromobily sa blíži. Nedávno sa na túto tému vyjadril Ian Howells, viceprezident spoločnosti Honda.

Tlak Európskej únie na množstvo vypúšťaných emisií automobilov rastie a posledné správy hovoria o tom, že nasledujúca emisná norma Euro7 by mohla byť tou poslednou pre spaľovacie motory. Doterajší návrh totiž ráta s tak prísnymi hodnotami, že by sa vývoj či produkcia týchto konvenčných áut predražila a stala pre automobilky v podstate nezmyselnou.

Už teraz mnohí výrobcovia prechádzajú vo vysokej miere na elektrifikované modely a nenájde sa snáď značka, ktorá by vo svojej ponuke nemala elektromobil alebo aspoň plug-in hybrid, hybrid či mild-hybrid.

​Na túto vlnu postupne nastupuje i japonská automobilka Honda, ktorá by sa mala na konci roka 2022 definitívne vzdať predaja áut s výhradne spaľovacím motorom. Informuje o tom britský portál Autocar na základe vyjadrenia Iana Howellsa, viceprezidenta spoločnosti.

Piliermi európskej ponuky by sa potom mali stať najmä hybridné vozidlá, no chýbať nebudú ani plne elektrické modely. V súčasnosti značka ponúka iba jediný čistý elektromobil a to kompaktné mestské vozidlo Honda e. 

„Je to jednoznačné. Ak sa začne legislatíva posúvať a dôjde aj k zákazu hybridných áut, ako sa v roku 2035 očakáva, tak na to budeme reagovať a posunieme našu technológiu,“ uviedol Howells. Čoskoro sa teda dočkáme výraznej obmeny či oklieštenia ponuky, ktorá sa do budúcnosti môže ešte stupňovať v prípade, ak sa chystané enormne nízke hodnoty emisií pred príchodom novej normy nezmiernia.

Podľa viceprezidenta automobilky však pripadajú do úvahy aj hneď niekoľké alternatívne pohony, ktoré by mohli v budúcnosti pomôcť so znižovaním uhlíkovej stopy vozidiel. "Úlohu zohrávajú e-palivá, biomasa, vodík, do určitej miery aj konvenčné paliva a taktiež batérie," tvrdí Howells. 

​A hoci Honda podporuje elektrifikáciu svojich modelov, kvôli vysokým nákladom ich Howells nevníma ako ideálne okamžité riešenie na zníženie produkcie uhlíka: „Náklady sú o tretinu až 50 percent väčšie ako u bežných alebo hybridných vozidiel.“ 

Podľa jeho slov značka vníma hybridnú technológiu ako efektívny medzistupienok na ceste za čistou elektromobilitou, i keď si je vedomá rôznych obmedzení v ich prevádzke. Výrobca vďaka nim získa viac času na starostlivý vývoj a dôkladnejšie prispôsobenie sa.

01 - Modified: 2024-04-15 14:18:28 - Feat.: - Title: Nové nabíjačky elektromobilov v Únii berú už iba platobné karty, hotovosť neplatí 02 - Modified: 2024-04-15 09:40:44 - Feat.: - Title: Tesla zvažuje prepustenie až pätiny pracovnej sily, tvrdia zamestnanci. Má problémy s predajom 03 - Modified: 2024-04-15 10:30:00 - Feat.: - Title: Na dovolenku vďaka vlastným výkalom? Prvá továreň na svete premení ľudské exkrementy na letecké palivo 04 - Modified: 2024-04-15 08:30:00 - Feat.: - Title: Drahé palivo na pumpách? Poradíme vám, ako dokážete znížiť spotrebu vášho auta 05 - Modified: 2024-04-15 11:40:00 - Feat.: - Title: Číňania dotácie popierajú. Ich autá si držia náskok vďaka inováciám i dokonalej výrobe
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
16. apríl 2024 10:00