Automobilka chce okrem takmer 70 modelov, namiesto pôvodných 50, taktiež sprístupniť svoju modulárnu platformu pre elektromobily aj ostatným výrobcom, píše iDNES.cz.
Na autosalóne v Ženeve Volkswagen prezentuje svoje smerovanie k elektromobilite chytľavým konceptom I.D. BUGGY. Ten posúva myšlienku legendárnych plážových bugín do veku elektrickej mobility.
"Puristický dizajn I.D. BUGGY je moderné, nesentimentálne stvárnenie ikony. Je to nezameniteľne bugina. A napriek tomu je úplne prepracovaná," načrtáva hlavný dizajnér Volkswagenu Klaus Bischoff. Milovníci komédií s Bud Spencerom si zas spomenú na film Ak sa nahneváme, budeme zlí, kde v pôvodnej buggy postavenej na základoch Chrobáka hlavní hrdinovia jazdili.
"Všetky buginy zo 60. rokov sa vyznačovali vysokým stupňom modulárnej variability - ich základy tvoril podvozok legendárneho Chrobáka a vzadu posadený štvorvalcový boxer. Malosérioví výrobcovia prekryli podvozok a motor Chrobáka krytom vyrobeným z plastu vystuženého skleným vláknom," opisuje automobilka. I.D. BUGGY nadväzuje na tento koncept technickými možnosťami modernej doby.
Základ v tomto prípade tvorí extra pre elektromobily vyvinutá platforma MEB. V podlahe vozidla je integrovaná vysokonapäťová batéria. V prípade I.D. BUGGY má táto lítium-iónová batéria kapacitu 62 kWh. Zadné kolesá napája vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a 310 Nm a poskytuje dojazd okolo 250 km.
Pri plnej akcelerácii na spevnenom povrchu dosiahne koncept stovku za 7,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 kilometrov za hodinu. Ako alternatívu k pohonu zadných kolies možno prípadne pridať ďalší elektromotor pre prednú nápravu a vznikne tak pohon všetkých kolies.
Otvorený koncept je 4 063 milimetrov dlhý, 1 890 milimetrov široký a 1 463 milimetrov vysoký. Rázvor náprav činí 2 650 milimetrov. Auto sedí na 18-palcových kolesách a terénnych pneumatikách (BF Goodrich All Terrain T / A s rozmerom 255/55 vpredu a 285/60 vzadu). Svetlá výška pod nápravami je 240 milimetrov.
Karoséria z kompozitných materiálov, tvorená konštrukciou zloženou z hliníka / ocele / plastu, je samonosná. Vďaka modulárnej konštrukcii je možné hornú časť karosérie oddeliť od platformy MEB. To má byť podľa Volkswagenu jasný signál pre malosériového výrobcu a start-upy: rovnako ako v minulosti ponúka Volkswagen s konceptom ID BUGGY príležitosť pre externého výrobcu.
Platforma MEB má podľa Volkswagenu potenciál stať sa novým technickým základom e-mobility pre mnoho automobiliek. Volkswagen totiž na začiatku roka 2019 oznámil, že má v pláne MEB sprístupniť konkurencii ako platformu pre elektromobily.