StoryEditor

Únia chce spotrebu paliva sledovať "online". Hon na spaľovacie motory sa stupňuje

11.12.2017, 10:45
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Európsku úniu zaujíma vaša spotreba paliva. Nová norma merania spotreby paliva a emisií podľa nich nestačí.

Teraz chce zájsť EÚ ešte ďalej ako doteraz. Podľa portálu Der Spiegel chcú každé nové auto vybaviť „meračom“, ktorý bude zaznamenávať spotrebu konkrétneho auta online. Aj keď to navonok pôsobí ako krok „štatistiky“ pre získanie reálnych údajov spotreby, nehraničí to už so sledovaním?

Myslíte si, že vaše auto je ešte rýdzo „mechanická“ záležitosť? Je možné, že o pár rokov bude odosielať informácie o vašej jazde na určité servery a v podstate tak budú sledovať „majiteľa“. Tá doba nie je ďaleko.

Európska komisia predniesla návrh na priamu kontrolu spotreby vozidiel. Pod rúškom ekológie a reálnych údajov chcú takýto systém pre všetky novo homologované vozidlá od 1. januára 2020 a pre všetky predávané vozidlá o rok neskôr. Štúdie dokazujú, že reálna spotreba sa od tej normovanej líši o desiatky percent.

TopSpeed

"Výrobcovia sa naučili manipulovať s testami spotreby a emisií," hovorí úradník Európskej komisie. "Musíme byť opatrní, aby sa to v rámci WLTP procesu nestalo."

Nová norma WLTP mala sčasti odstrániť „nezhody“ medzi realitou a teóriou na papieri. Podľa mnohých hlasov sa tak nestane a automobilky obídu aj ju. Podľa Der Spiegel návrh predniesli zástupcom členských štátov EÚ. Niektoré už vyjadrili náklonnosť zámeru sledovania spotreby a tým pádom aj emisií.

Má ísť o kontrolu výrobcov a získanie údajov. Hon na spaľovacie motory tak pokračuje. Výrobcovia by boli ešte viac držaní nakrátko. Už teraz sú emisné normy nastavené tak, že konštruktéri a vývojári sa musia obracať neskutočným spôsobom, aby ich dokázali splniť.

Ale nejde len o automobilky, ale aj o nás, vodičov. Čo bude nasledovať? Najprv spotreba, potom v dobrej viere zvýšenej bezpečnosti kontrola a obmedzenie rýchlosti na diaľku, sledovanie trasy a tak ďalej. Alebo? Komisia navrhuje, aby za „nástroj“ hlasovali členské štáty na jar roku 2018.

Následne ho preskúma zodpovedná rada ministrov a Európsky parlament. Konečné prijatie zákona by bolo reálne už koncom budúceho roka. Sprísnený dohľad nad automobilovým priemyslom nemá ani príliš zvýšiť náklady. „Odborníci“ v EÚ vypočítali náklady jedno euro na automobil vybavený sledovacím systémom.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-10-10 20:26:32 - Feat.: - Title: Česko chce byť do roku 2040 medzi top desiatimi štátmi Európskej únie s najvyšším HDP na obyvateľa 02 - Modified: 2024-10-10 19:37:25 - Feat.: - Title: Hraničné kontroly budú pokračovať, kým Únia neposkytne iné riešenie, tvrdí Nemecko 03 - Modified: 2024-10-10 19:26:14 - Feat.: - Title: Zavedenie biometrického systému cestovných kontrol v schengene sa odkladá, ešte nie je pripravený 04 - Modified: 2024-10-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Kombíky nevymreli: Toto je 15 rodinných áut s najväčším batožinovým priestorom 05 - Modified: 2024-10-10 09:00:00 - Feat.: - Title: Suzuki má výnimočný hatchback. Najnovšia generácia jazdí v meste aj pod štyri litre
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. október 2024 04:01