Zmluvy s General Motors sú už uzavreté, uviedol dnes Opel. Skupina PSA sa prevzatím stane z hľadiska predaja druhým najväčším európskym automobilovým koncernom po Volkswagene s podielom na trhu vo výške okolo 17 percent.
Teraz čaká Opel sanácia, ktorú chce šéf PSA Carlos Tavares prenechať na nemecký manažment firmy. Reforma automobilky nebude riadená z Paríža, opakovane zdôrazňoval Tavares. Sanačný plán sa pripraví pod dohľadom nového šéfa značky Opel Michaela Lohschellera a predložiť by sa mal v priebehu 100 dní. Automobilka by mala do roku 2020 dosiahnuť ziskovú maržu dve percentá a tá by sa potom do roku 2026 mala zvýšiť na 6 percent.
"Dnes sme svedkami zrodenia skutočného európskeho šampióna," uviedol Tavares. "Budeme pomáhať pri návrate značiek Opel a Vauxhall k ziskovosti s cieľom, aby sme spoločne stanovili nové kritériá v odvetví."
Tavares dodal, že Opel zostane nemeckou a Vauxhall britskou značkou. "Dokonale dopĺňajú naše existujúce portfólio francúzskych značiek Peugeot, Citroën a DS Automobiles."
PSA zaplatí za európske operácie GM okolo 2,2 miliardy eur. Opel/Vauxhall zamestnáva približne 38-tisíc ľudí v siedmich európskych krajinách, z toho polovicu v Nemecku.