StoryEditor

Toto auto je dôkazom, že nie všetky musia mať premrštenú cenu

23.12.2016, 23:00

Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú zbytočné, po jednej generácii pochopili aj tvorcovia. Prvá generácia Astry G OPC, ktorú mal známy, ma tiež zvlášť neupútala. Nemala veľmi čím. V každom smere to bol taký priemerný športový hatchback, ktorým sme sa pred 15 rokmi učili hovoriť hothač. Astra H OPC však pre mňa všetko zmenila. Odvtedy OPC môžem.

Opel Astra H OPC mala v duchu doby miesto ostrejšej atmosféry dvojliter-turbo. Podľa prísneho hodnotenia či porovnania jazdných vlastností s konkurenciou nebola najlepšia v žiadnej oblasti. Ani v zrýchlení, ani časovke na uzavretej trati, ani na brzdách, či v maximálke. 

Astra H OPC však nepochybne patrila k špičke tej generácie nadupaných hatchbackov. A mňa si získala hneď troma vecami. Ostrým vzhľadom zvonku (špeciálne v krásnej modrej, alebo čiernej), interiérom, ktorému kraľovali mimoriadne predné sedačky Recaro, no hlavne výbušnosťou. 

Na to, ako sa motoru 2,0 turbo s maximálnym výkonom 240 koní najprv vôbec nechce a ako potom doslova trhá prednými kolesami asfalt, nezabudnem. A keď som na jednej takej skončil na niekdajšom ProRacing slalome v roku 2006 na Bratislavskom letisku v kategórii nad 2 litre v TOP3,. Prečo taký rozsiahly a emotívny úvod?

Lebo po prvých stovkách metrov v novej Corsa E OPC som sa akoby vrátil v čase o desaťročie. Ako šialene sa doba posunula, však? 

Dnes má auto z motora 1,6 l s turbom toľko koní, ako mali pred desaťročím prepĺňané dvojlitre.  Presným príkladom ej nová Corsa E OPC. 1,6ka navyše spĺňa o úroveň vyššie limity Euro6. Je podobne výbušná, ako takmer všetky OPC, ktoré som skúsil.

PLUSY:

+ dlhodobá akciová cena 17 990 €,

+ balík Performance za príplatok 2200 € je top!, 

+ krásna, dravá a hravá,

+ kombo spotreba 7,5 l/ 100km,

+ skvelé brzdy Brembo 330 mm,

+ dobré vzdialenosti pedálov na medziplyny,

+ citlivé riadenie, strmé a reaguje aj na najmenší pohyb,

+ krásne disky a špičkové pneu Michelin Super Sport, 

+ síce nedotáčavá, ale dobre cítiť, kedy to príde,

+ dravé zrýchlenie, výbušná dynamika,

+ zaujímavý zvuk,

+ sedadlá Recaro sú perfektné,

+ miesto aj vzadu pre nohy, aj hlavy, ako v SUV :)

+ ESC vypínateľná v dvoch stupňoch.

 

MÍNUSY:

- nepresné radenie,

- prístup na zadné sedadlá/manipulácia so sedadlami,

- okná na diaľku neotvoria,

- ťažké dvere, treba s nimi buchnúť,

- slepé chladiace otvory (nárazník, kapota),

- pri 130-ke na 6. točí až 3400 ot!

- lacné plasty vo dverách, malé odkladacie priestory.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2024-10-03 09:34:40 - Feat.: - Title: VIDEO Ako vyzerala bratislavská MHD pred 30 rokmi? Ľudia natlačení ako sardinky, niektoré električky jazda aj dnes 02 - Modified: 2024-10-02 11:34:37 - Feat.: - Title: VIDEO Vyšli sme do ulíc a oslovili študentov. Koľko platia za internát v hlavnom meste? 03 - Modified: 2024-10-02 09:15:08 - Feat.: - Title: VIDEO Ako by vyzeral filmový Harry Potter v 50. rokoch minulého storočia? Táto ukážka od umelej inteligencie vyráža dych 04 - Modified: 2024-09-27 06:23:34 - Feat.: - Title: VIDEO Muž si splnil detský sen. Po rokoch tvrdej práce zhotovil funkčný oblek Iron Mana, ľudia zostali v nemom úžase 05 - Modified: 2024-09-26 17:10:32 - Feat.: - Title: VIDEO Takto vyzerala Bratislava pred 50 rokmi. Jedinečné letecké zábery ukazujú, ako rapídne sa naša metropola zmenila
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
15. október 2024 17:40