StoryEditor

TEST: Hyundai Accent 1.3i 5HB

09.06.2003, 00:00
Hyundai Accent debutoval v septembri 1994. Na báze historicky prvého skutočného Hyundaia s názvom Pony postavila vtedy pomerne málo známa juhokórejská automobilka vozidlo nižšej strednej triedy s predným pohonom a 1,3 l benzínovým či 1,5 l dieselovým motorom, určeným predovšetkým pre klasickú rodinu. Prvý facelift, a teda druhá generácia Accentu, prišla o 5 rokov neskôr. Vlani Kórejčania modernizovali jeho dieselový motor a v tomto roku prichádza Accent opäť s faceliftom a novinkou pod kapotou - benzínovým motorom s objemom 1,6 l. Automedia testovala inovovaný Accent so slabšou benzínovou pohonnou jednotkou.
POZÍCIA NA TRHU
Kórejský Hyundai dostal pred časom nového importéra a od tej chvíle sa mu darí zreteľne lepšie. Za prvé štyri mesiace tohto roka zaregistrovali na Slovensku 358 osobných a malých nákladných automobilov značky Hyundai. V rebríčku malých nákladných automobilov je to výborné 8. miesto a medzi osobnými už Hyundai potvrdil, že naberá kurz k desiatim najpredávanejším - aj keď na to čísla predaja zatiaľ nestačia.
KONKURENTI
Medzi najväčších konkurentov v nižšej strednej triede patria, napríklad, typy Daewoo Lanos, Fiat Stilo, Ford Focus, Honda Civic, Nissan Almera, Opel Astra, Renault Mégane, Peugeot 307, Seat Leon a Toledo a, samozrejme, stále neohrozená jednotka Škoda Octavia. Ako sa predával Hyundai Accent za prvé štyri mesiace tohto roka, ukazuje tabuľka.
Registrácia C I - IV 2003
1. Škoda Octavia*1 690
2. Peugeot 307*440
3. Opel Astra*352
4. Renault Mégane*350
5. VW Golf*346
6. Ford Focus*169
7. Citro#235#n Xsara*157
8. Fiat Stilo*139
9. Honda Civic*130
10. Toyota Corolla*127
11. Nissan Almera*110
12. Hyundai Accent*69
13. Seat Leon*60
14. Seat Toledo*50
15. VW Bora*48
16. Mazda 323*28
17. Fiat Palio Weekend*26
18. Lada Nova*25
19. Audi A 3*21
20. Alfa Romeo 147*14
21. Mitsubishi Carisma*9
22. Subaru Impreza*6
23. Daewoo Lanos*2
Peugeot 306*2
VW Beetle*2
Spolu:*4 372
FINANCOVANIE A OPÄTOVNÝ PREDAJ
Hyundai Accent sa na našom trhu dá kúpiť už za 399 900 Sk. Variant s výbavou Elegance, s ktorým sme necelý týždeň jazdili po Slovensku, stojí 449 900 Sk. Za tieto peniaze dostanete kompletne vybavený automobil so serióznymi jazdnými parametrami. Autorizovaní predajcovia značky Hyundai ponúkajú všetky moderné spôsoby financovania, teda aj lízing. Opätovný predaj nie je až taký veľký problém, pretože typ Hyundai Accent si medzi priaznivcami ázijských značiek získal celkom slušné renomé.
TECHNICKÁ ÚROVEŇ
V poradí tretia generácia Accentu je o niečo hranatejšia než predchádzajúca. "Plastická operácia" zostrila črty vozidla spredu, zozadu i zboku. Či s týmto novým "lookom" Kórejčania zabodujú práve v Európe, ukáže predaj. Nám sa ten "návrat k histórii" navzdory všetkým módnym trendom celkom pozdával. Vnútrajšok nového Accentu je na rozdiel od jeho vonkajšieho vzhľadu o trochu jednoznačnejší. Zaujmú relatívne kvalitné materiály a výbava na úrovni o čosi drahšej konkurencie. V jednoduchej a prehľadnej prístrojovej doske sa dá okamžite zorientovať. Stredový panel pôsobí moderne. Vodiča, navyknutého na "európske" autá, možno vyruší ovládanie zadného stierača. Nie je klasické, čiže na páčke pod volantom, ale na samostatnom tlačidle naľavo na prístrojovke. Príjemne prekvapia dva stojany na nápoje, dômyselne ukryté v stredovej konzole. K základnej výbave patrí aj posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, otáčkomer, palubný počítač, digitálne hodiny, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, elektricky ovládané okná vpredu i vzadu atď. V horúcich dňoch neskorej jari potešila aj manuálna klimatizácia. Vo výbave Elegance je v cene, inak za príplatok 10 000 Sk. V najnovšom Accente nepocítite nedostatok miesta ani vpredu, ani vzadu. V kufri najnovšieho Accentu odveziete 321 litrov nákladu. Prístup doň je dobrý, ani pri zatváraní piatych dverí sa nezašpiníte. Zadné sedadlá sa dajú sklápať v pomere 60 : 40. Po ich sklopení získate priestor s objemom 859 litrov. Nárazy kamienkov na vnútornú stranu blatníkov je dosť výrazne počuť. Možno námet pre ďalší facelift...
JAZDNÉ VLASTNOSTI
Accent sa ani za menší benzínový motor s objemom 1,3 litra a výkonom 62 kW (85 k) nemusí hanbiť, hoci na zošliapnutie plynu nereaguje s prehnanou ochotou. Ak ho "vytočíte", ťahá celkom slušne, avšak niekedy na úkor vnútorného pohodlia. Výrobcom predpísané zrýchlenie z nuly na stovku, t. j. 12,4 sekundy, je na hranici uverenia. Krútiaci moment 117 Nm pri 3 000 otáčkach za minútu nesľubuje dravú, športovú jazdu. Rodiny s dvoma deťmi sa však väčšinou nehrajú na pretekárov. Pre ne je dynamika najmenej výkonného Accentu postačujúca. A ak by ste predsa len chceli trochu "pritvrdiť", máte už dnes k dispozícii o čosi živšiu a výkonnejšiu "jednašestku".
BEZPEČNOSŤ
Z bezpečnostného štandardu najnovšej generácie Accentu spomeňme tuhšiu oceľovú karosériu, antiblokovací systém ABS doplnený o EBD, ako aj airbagy vodiča a spolujazdca, doplnené o bočné airbagy. V zimnom období vodič ocení vyhrievané spätné zrkadlá, ovládané elektronicky.
HOSPODÁRNOSŤ
Naša spotreba po najazdení približne 500 km sa pohybovala tesne pod 8 litrov na 100 km. Treba však vziať do úvahy živšiu jazdu, stále zapnutú klimatizáciu, ako aj stav na kilometrovníku, ktorý signalizoval, že testovaný Accent ešte nebol riadne zabehnutým vozidlom. Šetrného otca rodiny iste poteší, že na palubnom počítači si okrem vonkajšej teploty a dojazdu vozidla prečíta aj údaj o priemernej spotrebe.
ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE
Najnovší Hyundai Accent s najslabším z dvoch benzínových motorov je vozidlom určeným predovšetkým pre mladé rodiny s jedným či dvoma deťmi. Práve túto skupinu zákazníkov by mohol osloviť svojím slušným komfortom a rozsiahlou výbavou. Či najnovšia, v poradí tretia zmena vonkajšieho vzhľadu Accentu prospela alebo nie, záleží na vkuse otca, ktorý automobil pre svoju rodinu vyberá.

Technické údaje

Zdvihový objem: 1 341 cm3
Max. výkon: 62 kW (85 k)/ 5 500 min-1
Max. krútiaci moment: 117 Nm/ 3 000 min-1
Rozmery: 4 215 x 1 680 x 1 395 mm
Rázvor: 2 440 mm
Objem bat. priestoru: 321 - 859 l
Pohotovostná hmot.: 1030 - 1060 kg
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,4 s
Maximálna rýchlosť: 173 km/h
Objem palivovej nádrže: 45 l
Spotreba: 8,2/5,1/6,2 l na 100 km
Cena: 449 900 Sk
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. máj 2024 19:31