StoryEditor

Zabudnite na všetko, čo ste vedeli o Audi Q7. Toto je nová kapitola

14.07.2015, 00:00
Je veľké, luxusné a trochu aj slovenské. Audi Q7 jednoznačne patrí medzi to najlepšie na trhu.

Video: Dominik Jursa 

 

Pre mňa osobne je nový automobil Audi Q7 jedným z veľkých prekvapení tohto roka. Kým som ihneď po predstavení a prvých fotografiách nechápal, čo to Nemci s tým autom urobili a prečo ho tak výrazne zmenili, teraz mám na auto úplne iný pohľad.

Je to moderné SUV na rok 2015 a jedno vôbec z najvyspelejších áut na trhu. Prvé, čo si človek na novinke všimne, je, samozrejme, úplne nový dizajn, ktorý je vnímaný kontroverzne. Je až neuveriteľný rozdiel, ako auto pôsobí naživo na cestách a ako na fotografiách.

A navyše už dávno som nemal auto, za ktorým by sa tak často každý otáčal a skutočne si ho všímal. Je to na prvý pohľad luxusné SUV, ktoré na ceste neprehliadnete. Najmä v našej striebornej farbe a s 21-palcovými kolesami.

Armáda asistentov

No a teraz k praktickým skúsenostiam. Vodiča aj celú posádku privíta extrémne pohodlný podvozok, armáda elektroniky a auto, ktoré sa zmenilo na jedno z najlepšie ovládateľných SUV. Áno, z Q7 je auto, ktoré sa dokáže otočiť aj na minimálnom priestore. A to vďaka (príplatkovej) zadnej náprave, ktorá dokáže natáčať kolesá.

V komfortnom móde sa auto príjemne „plaví“ aj po slovenských cestách a skutočne veľmi dobre izoluje okolie od interiéru. Pohodlnému chodu dobre pomáha aj osemstupňová prevodovka. Pod kapotou sme v našom prípade mali 200 kW diesel, ktorý dokázal jazdiť aj pod sedem litrov na 100 kilometrov. A to pri 50 percentách jazdy v meste. „Nežerie“ to tak aj trávu popri ceste.

Musíte však využívať špeciálny ekologický mód a počúvať to, čo vám Audi hovorí. Má totiž špeciálneho asistenta, ktorého inde nenájdete. Elektronika je sama osebe obrovskou kapitolou, no skúsim aspoň pár najlepších kúskov opísať.

Nové Q7 má unikátny systém, ktorý berie do úvahy, akou rýchlosťou idete, a dokáže „premýšľať“, že sa blížite ku križovatke, k stúpaniu alebo obmedzeniu rýchlosti (berie do úvahy ďalších xyz možností), a tak vám povie, že už nemusíte pridávať, ale stačí, ak pustíte plyn a plynule sa doveziete až k ďalšiemu takémuto bodu.

Hudba minulosti

Rovnako pomerne zaujímavý je aj tempomat, ktorý vás drží v pruhoch (tak ako v Mercedese dokáže aj „vytáčať zákruty“), prejde s vami dopravnú zápchu a pohodlne úplne zastaví. Audi pomocou kamier a senzorov napríklad vie, že idete cez križovatku, a ak náhodou nedáte prednosť, malo by zastaviť (neodvážil som sa to testovať). Už úplnou samozrejmosťou je termovízia (videnie do tmy) či zastavovanie pred chodcom.

Je tu brutálny zástup asistentov a vychytávok, kde jednoducho ťahá za kratší koniec aj Audi A8. Komfort cestovania je pre vodiča vynikajúci, sedadlá sú pohodlné, a ak si priplatíte, nastavíte ich v každom smere.

Auto sa v zákrutách vôbec výrazne nenakláňa, dokáže jazdiť športovo a aj veľmi kultivovane. Zabudnite, čo ste všetko vedeli o Audi Q7, toto je úplne iné auto. Schudlo 300 kíl (celohliníková karoséria), používa úplne nové technológie. A dá sa povedať, že stojí na top priečkach pre luxusné SUV. Aj pre mňa krajšie GL-ko od Mercedesu tu ťahá za kratší koniec.

Podvozok Q7 má viacero nastavení a dokáže sa pohybovať od výšky 21 centimetrov až po takmer 25 centimetrov. Dobrou vychytávkou v kufri je možnosť znížiť si auto, ak nakladáte ťažšie bremená. Samozrejmosťou je aj elektrické ťažné zariadenie, ktoré vysuniete stlačením gombíka. Veď načo si špiniť ruky. Tie si zašpiníte pri lepiacej súprave. Rezerva je už dávno hudbou minulosti.

Čo je zaujímavé, odzvonilo aj bežným obrazovkám v druhom rade napríklad pre deti. Síce nie v testovanom modeli, no mal som si možnosť vyskúšať aj Audi, kde ich už nahradili tabletom. Áno, zabudnite na obyčajnú obrazovku, teraz budú vzadu tablety – tu konkrétne aj so znakom Audi. Je to špeciálne pripravené zariadenie s Androidom, ktoré môžete používať pohodlne aj mimo auta.

Sedem ľudí, dokonca pohodlne

Auto dokazuje svoje možnosti aj miestom pre sedem ľudí. Už v druhom rade máte výborný komfort a priestor. Okrem toho sa teraz v treťom rade dokáže odviesť pohodlne nielen dieťa, ale aj dospelý človek. Sám som sa tam vozil a okrem podivného pocitu, že sedím v kufri, by som to pohodlne zvládol aj cez pol Slovenska.

Spracovanie je na vynikajúcej úrovni, no klamal by som, ak poviem, že je bezchybné. Áno, našli sa nejaké nedokonalosti v interiéri, avšak testované auto bolo jedno z úplne prvých, ktoré sa dostali na cesty.

Sám som bol až zdesený z pozitívneho prekvapenia nového Audi Q7, ktoré je plné vynikajúcich detailov a prvotriednych materiálov. Interiér je jednoduchý a funkčný. Okrem toho sa mi páči aj to, ako v Audi myslia dopredu a dali do Q7 plochu na bezdrôtové nabíjanie telefónov. Dnes to nie je síce bežná vec, no o pár rokov bude aj takáto „hlúposť“ vítaným spoločníkom.

Novinka z Ingolstadtu je všestranné auto, ktoré v rodine zastúpi mnoho úloh. Má obrovský kufor, pripojenie na internet a možnosť brodiť sa aj v polmetrovej vode. Čiže je jedno, kam ho zoberiete (extrémny terén nerátam – Q7 nikdy nebola Offroad), všade si poradí.

A nateraz môžem nové Audi označiť za lídra vo svojej triede.

Snímky: HN / Peter Mayer

01 - Modified: 2007-07-22 13:13:00 - Feat.: 0 - Title: Zahraničné investície v Arsenale nemusia znamenať rozkvet
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 03 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily 04 - Modified: 2024-04-24 07:12:44 - Feat.: - Title: Vysoký výkon, skvelé objektívy a zaujímavé príslušenstvo. Takto to vyzerá, keď sa z mobilu stane fotoaparát 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 21:08