StoryEditor

Vyskúšali sme si život s elektromobilom. Je to zážitok

22.09.2015, 07:10
Otestovali sme BMW, ktoré nepotrebuje benzín ani naftu. BMW i3 si vystačí len s elektrickou energiou.

Stojíte v rannej zápche, počúvate aktuálne správy a okolo seba máte materiály, ktoré chránia túto planétu. Sú totiž recyklované. Jemným zošliapnutím na „plynový pedál“ sa posúvate vpred a popri tom kývate deťom v oproti idúcom aute. Tie z toho majú očividne veľký zážitok.

BMW i3 je totiž neprehliadnuteľné auto, ktoré vyzerá tak trochu ako z iného vesmíru. A to nielen zvonku (z exteriéru), ale najmä vnútri. No a kým sa názory na jeho karosériu rozchádzajú, každý, kto si sadol dovnútra, zostal ako obarený. „Toto je ten najkrajší interiér, ktorý som videl,“ povedal mi jeden známy.

No a myslím si, že sa nemýlia. Prírodné a teplé farby, pravé drevo, príjemné látky a koža či spomínané časti z recyklovaných plastov. Vo vnútri sa cítite, akoby ste šoférovali nejaký koncept „šialeného“ dizajnéra, no je to skutočné auto.

 

Jeden z najkrajších interiérov, kde som vôbec sedel. Drevo, koža a látka v krásnej kombinácii.

Posted by Drahomír Piok HN on Saturday, 29 August 2015

 

K dispozícii máte najzákladnejšie prvky na ovládanie. Dokonca aj volič prevodovky podivne umiestnený za neobyčajným dvojramenným volantom. A to tak, že po prvýkrát ani neviete, z ktorej strany ho poriadne chytiť. Celé dokopy to však vytvára jeden z najkrajších interiérov, kde sa ako vodič či pasažier môžete nechať viesť. Vo vnútri toho auta máte pocit, že si tam s tým všetkým naokolo musíte dať „selfie“.

BMW nie je zatiaľ žiadna Tesla, a tak vám negarantuje, že budete jazdiť zadarmo, no aktuálne je to možné. Na Slovensku či konkrétne v Bratislave je viacero miest, kde si môžete svoj elektromobil nabiť. A tak po rannej zápche a dni v práci idem do nákupného centra, kde sa mi vybitá energia zatiaľ dobíja. Stačí len zapojiť kábel.

Ak by ste si večer svoje auto „tankovali“ doma, v prepočte vás 100 kilometrov vyjde asi na dve eurá. A pokiaľ máte na streche „nejaké tie“ solárne panely, nemusí vás to stáť ani cent. A okrem toho budete jazdiť na skutočne čistú ekologickú energiu, nie tú distribuovanú napríklad z Novák. Samozrejme, nič v zlom, ale slovné spojenie zelená energia by bolo asi to posledné, čo by vám napadlo pri pohľade na túto masívnu elektráreň.

Čo však šoférovanie? Nie je s elektromobilom nuda? Je pravda, že pri každom rozjazde si užívam ticho, ale občas aj pružnosť. Totiž z nuly na 60 sa BMW i3 rozbehne takmer podobne rýchlo ako BMW M4.

Zabudnite na rovnicu, kde sa elektromobil rovná pomalému auto. Okrem toho pocit z jazdy je úplne iný ako pri štandardnom aute. Vtedy si začnete uvedomovať, že by ste tých elektromobilov v uliciach chceli predsa len viac. Boli by tichšie, v prípade BMW i3 určite zaujímavejšie a v meste by nevypúšťali žiadne emisie.

Pri vývoji sa myslelo na to, že toto je v prvom rade mestské auto. A všetko je tomu prispôsobené. Aj dojazd. Bežný človek totiž neprejde za deň viac než 100 až 150 kilometrov. A, samozrejme, keď si kupuje ako zákazník elektromobil od BMW, je zrejmé, že auto, ktoré zvládne „dlhšie výlety“, má už doma dávno zaparkované.

Elektromobil má sám osebe pokrokovú konštrukciu, ktorá využíva uhlíkové vlákna či dokonca má špeciálny náter a tvrdené plasty, ktoré majú v meste odolať „malým ťukancom“. Ak hľadáte, aký výkon má BMW i3, tak je to rovných 170 koní. A to je na auto, ktoré má 1,2 tony, veľmi príjemná hodnota. BMW si muselo zachovať istý štandard pri výkonne. Čo môžete často oceniť.

Toto „podivne vyzerajúce auto“ sa rozbehne na 100 kilometrov za hodinu skoro rovnako rýchlo ako Škoda Octavia RS. A práve futuristické tvary sú aj kontroverziou, kde sa názory líšia – auto je pekné/auto je škaredé. Budem úprimný, na prvých fotografiách sa nepáčilo ani mne, no na cestách, respektíve naživo je to oveľa lepšie. Aj keď rozumiem, že nie každý chce byť tým, na ktorého sa pozerajú z každého auta či prstom ukazujú z autobusu.

V každom prípade toto auto sa zapíše do histórie ako prvé sériovo vyrábané elektrické BMW. Je svojské, špičkovo spracované a má aplikáciu pre Apple Watch. Teda je to supermoderné hipsterské auto.

01 - Modified: 2007-09-23 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Transsibírska magistrála šancou pre Slovensko
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 03 - Modified: 2024-04-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Rodinný elektromobil s brutálnym výkonom: potešil kvalitou i jazdou, no nie dojazdom 04 - Modified: 2024-04-16 09:30:00 - Feat.: - Title: Neprehliadnuteľné Alfa Romeo odhalené. Prvý elektromobil značky dostane aj hybrid 05 - Modified: 2024-04-10 09:34:39 - Feat.: - Title: Opel znovuzrodil ikonický model Frontera. Výroba bude na Slovensku, na off-road však zabudnite
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 01:07