Lamborghini má úspech, čím ďalej tým viac áut predávajú a ich príjmy rastú. Minulý rok predali 2121 vozov, čo je o 38 viac ako v roku 2012, kedy si zákazníci kúpili 2083 týchto talianskych športiakov. Medziročný nárast síce nie je veľký ale v porovnaní s rokom 2011, kedy predali 1602 áut môžu hovoriť o úspešnom roku. To však mali počas roka v ponuke len Aventador, výrobu Gallarda zastavili v novembri posledným kusom s poradovým číslom 14022.
Lamborghini Huracán, nástupca Gallarda, na seba vzal neľahkú úlohu. Musí byť po všetkých stránkach lepší ako minulá generácia. Taliani vedia ako na to. Konštrukčne auto posunuli o úroveň vyššie. Stredový tunel a zadnú prepážku vyrobili z karbónu. Na predný a zadný pomocný rám použili hliník. Dokázali tak skonštruovať o 50 percent tuhšie a 10 percent ľahšie šasi ako pri Gallarde.
V aute nenájdete manuálnu prevodovku. Automobilka sa rozhodla, že ju do Huracánu montovať nebude. Pýtate sa na dôvod? Úplne jednoduché, v Gallarde tvorili predané kusy s manuálom len smiešne 2 percentá a tak Huracán ponúknu len s dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou. Zachovali systém pohonu 4x4, kde na krútiaci moment rozdeľujú v pomere 30:70 v prospech zadnej nápravy. V extrémnych prípadoch dokážu poslať na zadné kolesá až sto percent alebo na predné kolesá polovicu krútiaceho momentu. Huracán tak doslova vystrelí na stovku za 3,2 s a hranicu 200 km/h atakuje za 9,9 s. Topspeed prekračuje 325 km/h. Fabrika tvrdí, že s ním dokážete jazdiť za 17,8 l/100km v meste, 9,4 l/100km mimo mesta a 12,5 l/100km kombinovane. Do ovzdušia pri tom vypustí 290 g CO2/km. Vraj má na tom zásluhu aj štart-stop systém, aj keď nevidím jeho opodstatnenie v takomto aute.
S veľkým výkonom idú ruka v ruke aj poriadne brzdy. Lamborghini použilo karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm vpredu a 356 mm vzadu. Huracánu obuli 20-palcové disky s rozmermi 8,5J x 20 vpredu a 11J x 20 vzadu pneumatikami Pirelli P-Zero s rozmermi 245/35 R20 a 305/35 R20.
Interiéry Lamborghini v poslednej dobe pripomínajú kokpit stíhačky, ani Huracán nie je výnimkou. Wow efekt je zaručený. Budíky by ste tu hľadali márne, prístrojový panel vymysleli ako 12,3-palcový TFT display, ktorý môžete nakonfigurovať v troch úrovniach. Na volant umiestnili prepínač Anima, pomocou neho zvolíte nastavenie podvozka a mapu motora v režimoch Strada, Sport a Corsa. Variabilné riadenie Lamborghini Dynamic Steering ale dostanete len za príplatok. Na čalúnenie použili kožu Nappa a Alcantaru. Ak máte fantáziu, vyberiete si zo širokej palety doplnkov, kde je limitujúcim faktorom len hĺbka peňaženky. Práve vďaka luxusu a elektronike na palube museli zvýšiť hmotnosť o 12 kg na 1422 kg.
Lamborghini už eviduje vyše 1000 záväzných objednávok na nový superšport a prvý zákazníci sa budú z nového auta tešiť v druhej polovici roka. Už len vedieť kedy je čas rozbiť prasiatko a vybrať sa do showroomu pre nový Huracán. Cena Huracánu začína na 226 000 eurách, takže ak máte v prasiatku túto sumičku, najnovšie Lamborghini môžete mať v garáži. Alebo počkáte ešte rok na Spider.
Pripravené v spolupráci s: