Slovensko, pravdepodobne hlavne pre nižšiu kúpyschopnosť a zanedbateľnosť veľkosti nášho trhu, nie je ani dva roky po Česku a Poľsku oficiálnym predajným trhom pre BMW i.
Po našich cestách už niekoľko BMW i3 jazdí, no žiadna z nich tu nebola predaná oficiálne, či presnejšie cez slovenského predaju značky.
Napriek tomu sú Slováci už druhý rok doslova obklopení informáciami o tomto revolučnom aute. Aké skutočne celoplastové BMW je a čo všetko má iné ako tradičné autá? Viac vo videoteste.
BMW i3
PLUSY:
+ mimoriadne pokrokové v každom smere,
+ skvelo zvládnutý koncept mestského auta,
+ dosť miesta pre 4 dospelých,
+ priemer otáčania pod 10 m,
+ ohromne tiché (je to elektromobil :),
+ vzdušný a voňavý interiér,
+ prekvapivá dynamika,
+ dojazd až do 200 km,
+ nízka hmotnosť
(1250 kg - aku majú 240 kg),
+ pohodlné nastupovanie bez B stĺpika,
+ odolnosť karosérie voči nástrahám mesta,
+ 8. ročná záruka na akumulátory,
+ supernízke servisné a prevádzkové náklady,
+ modernizácia softvéru priamo cez SIMku.
MÍNUSY:
- krásne teda nie je,
- 4 hviezdičky v EuroNCAP
(pre menej elektronických asistentov),
- cena nepoteší, no je to revolučná prémiovka.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: BMW