Mitsubishi Motors Corporation začala šiesteho októbra sériovo vyrábať európsku verziu trojice vozidiel na elektrický pohon Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn a Citroën C-ZERO. Z technickej stránky takmer identické elektromobily schádzajú z výrobných liniek závodu spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation v japonskej Mizushime.
Pravostranná verzia
Mitsubishi Motors Corporation začala v minulom roku s výrobou a predajom elektromobilov s pravostranným riadením, pričom práve teraz štartuje export tohto modelu aj so špecifikáciou pre Európu. Spoločnosť MMC počíta vo fiškálnom roku 2010 (apríl 2010 -- marec 2011) s predajom päťtisíc áut, a to vrátane modelov vyrobených pre skupinu PSA.
Slávnostný štart
Štartu sériovej produkcie predchádzal slávnostný ceremoniál, ktorý sa uskutočnil vo výrobnom závode v japonskej Mizushime. Prezident automobilky Osamu Masuko pri tejto príležitosti uviedol: "Ubehlo už viac než sto rokov od nástupu masovej produkcie automobilov so spaľovacími motormi. S elektromobilom Mitsubishi i-MiEV sme uskutočnili prvý krok do ďalšej storočnice. Dnes sme podnikli druhý ťah vďaka začiatku výroby tohto modelu pre európsky trh, ktorý je zároveň cestou ku globálnemu zavedeniu automobilov na elektrický pohon v celosvetovom meradle. Toto je veľký krok pre automobilový priemysel, ktorý zároveň predstavuje počiatok e-mobility v Európe."
Auto aj pre Európu
Spoločnosť plánuje predávať elektromobil Mitsubishi i-MiEV v štrnástich krajinách Európy, vrátane Francúzka, Veľkej Británie či Nemecka, a to od decembra tohto roka. Potom sa distribúcia rozšíri do krajín, v ktorých sa predaj ešte len plánuje -- od fiškálneho roka 2011. Budú to krajiny, ako Rakúsko, Belgicko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Írsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Portugalsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Veľká Británia a aj Slovensko.
S cieľom vyhovieť európskym normám obsahujú európske verzie elektromobilov oproti japonskej špecifické prvky. Majú napríklad iný dizajn predných a zadných nárazníkov, zlepšené prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti s pridaným systémom aktívnej regulácie stability, nový volič radenia a, samozrejme, aj úplne novú palubnú dosku s ľavostranným riadením.
StoryEditor
