StoryEditor

Za horiace vlaky môžu rozhodnutia Andreja Danka, tvrdí SaS

19.09.2018, 13:35
Autor:
TASRTASRredred
SaS žiada odvolanie generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky a vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko.

Predstavitelia strany Sloboda a Solidarita tvrdia, že za horiace vlaky môžu rozhodnutia Andreja Danka. Situácia na železniciach je podľa poslankyne Jany Kiššovej dôsledkom reťazenia viacerých politických rozhodnutí,  medzi ktoré patria vlaky zadarmo, spustenie IC vlakov či odchod spoločnosti RegioJet. 

Tieto rozhodnutia podľa Kiššovej významným spôsobom finančne zaťažili Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK). "Nič nie je zadarmo, daň za toto zadarmo už dnes vidíme. Je to stav rušňov a vagónov," hovorí Kiššová.   

​"Za ostatných 14 dní sme na železniciach zaznamenali šesť nehôd. Všetky sú dôsledkom zanedbanej údržby vlakov, rušňov či vagónov, ktoré vlastní Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Minister dopravy Érsek aj napriek tejto situácii naďalej vyzýva ľudí, aby prestúpili do vlakov. Neviem, či pán minister vôbec vníma situáciu," uviedol poslanec SaS Miroslav Ivan. 

Za problémami železníc vidí Ivan aj finančne nákladné zavedenie vlakov zadarmo či návrat InterCity vlakov, čo malo za následok aj odchod súkromnej spoločnosti RegioJet zo severnej trati medzi Bratislavou a Košicami.

SaS tvrdí, že zavedenie štátnych IC vlakov tam, kde fungoval spoľahlivý súkromný prepravca, bola chyba, na ktorú sa nechal politicky nahovoriť minister dopravy Árpád Érsek pod tlakom Andreja Danka.

"Musíme pustiť súkromný sektor tam, kde dnes plátame dieru po dlhoch ZSSK. Mali sme tu spoľahlivého súkromného dopravcu, ktorý sa rozhodol z trhu odísť kvôli tomu, čo urobil štát. Dnes vidíme dopad. Minister nevie, ako ďalej," vyhlásil Ivan. 

SaS žiada odvolanie generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a vedenie ZSSK. "To je prvý krok, ale nie postačujúci. Žiadame ministra, aby verejnosti predstavil svoj plán s rozvojom železničnej dopravy na Slovensku," dodal Ivan. 

"Chceme vedieť, čo v priebehu desiatich rokov chce minister urobiť s infraštruktúrou. Ktorú si chce nechať, ktorú chce vyradiť, ktorú chce prioritne určiť na osobnú dopravu a ktorú chce určiť na nákladnú dopravu," vymenoval Ivan. V rámci dopravných služieb ho tiež zaujíma dopravná autorita, ktorú chce ministerstvo zaviesť.

"Je nepríjemné, hlavne pre cestujúcu verejnosť, že sa havarijné situácie stali," reaguje na aktuálnu situáciu ZSSK. Spoločnosť v tlačovej správe uvidela, že havarijné situácie vyšetrujú a robia opatrenia na zvýšenie reakcieschopnosti. 

ZSSK bezplatnú dopravu obhajujú. Podľa nich išlo o sociálne motivované politické rozhodnutie, ktorého snahou bolo podporiť mobilitu. "My vnímame aj jeho ekologický rozmer, keď sa tak podporil životnému prostrediu najpriateľskejší spôsob prepravy. Tento krok bol z pohľadu koľajovej dopravy veľkým krokom vpred a privítal ho každý železničiar," uviedol v tlačovej správe hovorca ZSSK Tomáš Kováč. 

01 - Modified: 2024-04-23 12:21:55 - Feat.: - Title: Gašpar považuje Harabina za odborníka. Tvrdí však, že zhoda v koalícii bude problematická 02 - Modified: 2024-04-23 10:54:22 - Feat.: - Title: SaS kritizuje návrh k vyplateniu príspevkov organizáciám v zdravotníctve 03 - Modified: 2024-04-19 10:39:49 - Feat.: - Title: SaS chce odvolávať Huliaka z postu predsedu výboru. Dôvodom je cigareta v parlamente 04 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 05 - Modified: 2024-04-18 18:00:37 - Feat.: - Title: Parlament v prvom čítaní schválil zákon o strategických investíciach, opozícia ho kritizuje
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
24. apríl 2024 03:39