Spoločnosť prevádzkujúca sieť predajní s elektronikou bola informovaná, že ak zamietne reklamáciu tovaru, môže zákazník po novom podať návrh na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu. Čo z toho pre ňu vyplýva a aké má predávajúci v takomto spore postavenie? Existujú konkrétne pravidlá aj pre predaj po internete?
Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu je u nás novou možnosťou spotrebiteľa domáhať sa svojich práv vo vzťahu k predávajúcemu. Podľa európskej legislatívy bude mať rovnakú možnosť voči spotrebiteľovi aj predávajúci. Naša úprava však zatiaľ takúto možnosť dáva len zákazníkom. „Predávajúci si na prípadnú zákonnú úpravu budú musieť počkať,“ hovorí pre HN advokát Tomáš Zahradník.
Právo voľby pre slabšieho
Úprava sa týka aj sporov z online predaja. „Európska komisia spustila vo feb...
Zostáva vám 85% na dočítanie.