Už od januára sa výrazne zvýši počet elektronicky komunikujúcich klientov finančnej správy. Finančná správa je na to pripravená a už od októbra podnikla viaceré kroky s cieľom zabezpečiť informovanosť klientov finančnej správy o zmenách po 1.1.2018. Najnovšie posilňuje kapacitu call centra, ktoré je v týchto dňoch najviac vyťažené otázkami o registrácii a autorizácii používateľov elektronických služieb.
Od 1. januára 2018 sa rozšíri počet povinne elektronicky komunikujúcich s finančnou správou. K súčasným 360 000 povinne elektronicky komunikujúcim tak pribudne ďalších 60 000 právnických osôb. Finančná správa už od začiatku jesene postupne zaviedla viaceré opatrenia na zvýšenie informovanosti.
Finančná správa pripomína, že prehľadne dostupné informácie k registrácii a autorizácii používateľov elektronických služieb sú dostupné priamo na portáli finančnej správy. Finančná správa ešte na jeseň zriadila samostatnú informačnú sekciu k elektronickej komunikácii na portáli finančnej správy s názvom Elektronická komunikácia – praktické informácie pre používateľov.
Sekcia portálu obsahuje všetky potrebné informácie pre klientov. Okrem textových manuálov sú na portáli pripravené aj videá prezentujúce jednotlivé postupy. K dispozícii sú aj popisy potenciálnych situácií, najčastejšie otázky a odpovede, rôzne odporúčania. Stačí len kliknúť na banner na hlavnej stránke portálu.
Finančná správa upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri, aby samotnú online registráciu neodkladali a zaregistrovali sa v dostatočnom predstihu predtým, ako budú podávať akékoľvek dokumenty finančnej správe v roku 2018. V opačnom prípade sa totiž môže stať, že nebudú môcť dokumenty podať elektronicky a papierové podania už nebude môcť finančná správa akceptovať.