Jungheinrich
StoryEditor

Ideálne riešenia pre rôzny typy transportu nákladu od spoločnosti Jungheinrich

15.12.2022, 09:49

V rámci výrobných či skladovacích procesov existujú viaceré možnosti manipulačnej prepravy tovaru, ktoré sa neraz aj kombinujú v záujme vyššej efektivity. Dôležité je čo najefektívnejšie využiť dostupnú plochu a prirodzene mať k dispozícii najvhodnejšiu manipulačnú techniku.

V prípade výrobných procesov sa skôr zameriava na horizontálnu prepravu. Samozrejme, s dôrazom na bezpečnosť, keďže sa často nasadzuje manipulačná technika v bezprostrednej blízkosti personálu. Ako poznamenáva Martin Kozlov, produktový manažér spoločnosti Jungheinrich, v závislosti od pracovných procesov a požiadaviek na manipuláciu sú často využívané nízkozdvižné vozíky typu ERE na prepravu jednotlivých paliet.

Častokrát sa využívajú aj vychystávacie vozíky rady ECE s dlhými vidlicami na prepravu viacerých paliet za plošinou obsluhy. „Čoraz častejšie sa stretávame aj ťažnými vozíkmi rady EZS, ktoré umožňujú prepravu až ôsmich za sebou zapojených prívesov v rôznych vybaveniach,“ podotkne Martin Kozlov s tým, že v prípade skladovacích procesov je dôležité maximálne využiť zastavanú plochu na počet skladových miest. Uskladnenie tovaru môže byť zabezpečené regálmi vysokými viac ako deväť metrov a úzkymi prechodovými uličkami, kde sa využívajú vysoko regálové zakladače, alebo vysokozdvižné vozíky s výsuvným zdvíhacím zariadením ETV pre maximálnu efektivitu skladových priestorov.

Z interiéru do exteriéru

Dôležitým faktorom pri výbere manipulačnej techniky pre zakladanie tovaru v regáloch je šírka pracovnej uličky medzi regálmi a výška najvyššej skladovej pozície. Ako upozorní Martin Kozlov, elektrické vysokozdvižné vozíky s výsuvným zdvíhacím zariadením ETV majú maximálny zdvih 14 metrov a optimálna šírka pracovnej uličky je približne 2,7 metra v závislosti od výbavy vozíka pre bezpečnú manipuláciu a otáčanie sa medzi uličkami so štandardnými europaletami. „V prípade užších rozostupov medzi regálmi alebo potrebou navýšenia skladových miest na danej ploche sa používajú vysokoregálové zakladače s maximálnou výškou zdvihu až 18 metrov.“

Ak firma potrebuje prepraviť tovar povedzme zo skladu do exteriéru, napríklad s cieľom naložiť do pripraveného nákladného auta, tak smerodajným údajom je prechod do exteriéru. Tomu by spoločnosť Jungheinrich aj prispôsobila výber vozíka. Pre tento účel sú najvhodnejším riešením podľa Martina Kozlova čelný štvorkolesový vysokozdvižný vozík rady EFG s plávajúcou kabínou a superelastickými kolesami, ktoré pohlcujú nerovnosti povrchu. „Vozík je priam stavaný na manipuláciu v náročných podmienkach dokáže prejsť aj väčším stúpaním v porovnaní s inými druhmi manipulačnej techniky,“ dodáva expert na manipulačnú techniku spoločnosti Jungheinrich.

Nízke zaťaženie motora ťahačov

Aké typy vozíkov na prepravu nákladu sú efektívne aj ekologické? Martin Kozlov za veľmi efektívne riešenie považuje využitie elektrického ťahača EZS 350 s ťažnou súpravou, a to práve vo výrobných procesoch, keďže sú vagóniky zapojené za sebou a priam kopírujú trasu ťahača. Tým sa dokáže takto vlečená súprava pohybovať v rozmanitých a stiesnených priestoroch.

Z pohľadu energetickej efektivity ide tiež o šťastné riešenie, lebo vagóniky majú vlastné kolesá, čo umožňuje ťahať súpravu s celkovou hmotnosťou až 5000 kg s relatívne malým zaťažením motora. Tovar sa na jednotlivých vagónikoch pravidelne obmieňa podľa potrieb výrobných procesov, čo prináša značnú flexibilitu pri preprave tovaru.

Efektívny transport nákladu

Spoločnosť Jungheinrich má mnoho riešení v rámci automatizácie pre čo najefektívnejší a najrýchlejší transport nákladu z jedného miesta na druhé. Jedným z nich sú podľa Petra Mancala, obchodno-technického manažéra pre digitálne riešenia spoločnosti Jungheinrich, AGV vozíky. Konkrétne modely sa definujú podľa druhu a povahy prepravovaného nákladu. V prípade, že sa jedná o palety, jeho spoločnosť ponúka široké portfólio využiteľných modelov. Napríklad AGV vozíky ERC 217a, ERE 225a, EKS 215a, kde sa už prihliada aj na váhové kategórie nákladu, rovnako aj umiestnenie AB bodov, či už sa nachádzajú vo výške, respektíve na úrovni podlahy.

„Z ďalších možností určených pre transport by som vyzdvihol AMR modely, napríklad náš arculee, kde sa jedná o horizontálnu prepravu vozíkom bez využitia vidlíc. Náklad je transportovaný odoberaním a odovzdávaním zo spodnej strany,“ dodáva Peter Mancal s tým, že existujú aj špeciálne modely mobilných robotov, napríklad ich model SOTO, určený priamo na transport a automatickú distribúciu KLT bedničiek rôznych veľkostí a kvantity (Robotics-To-Goods).

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
24. apríl 2024 18:54