Ženy chcú podľa výsledkov prieskumu vyzerať zdravo a prirodzene. 
StoryEditor

Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť

07.06.2023, 08:40
Autor:
redred

Na ideál ženskej krásy v roku 2023 sa pozrel veľký globálny prieskum spoločnosti AVON. 

Výsledky výskumu  odhaľujú,  ako sa vyvíja želaný vzhľad žien a ako to ovplyvňuje ich kozmetickú rutinu či voľbu estetických zákrokov. Výskum však neodkrýva iba to, prečo sú tieto invazívnejšie vylepšenia na ústupe, ale prekvapivo nazerá na prepojenie tejto témy so vzhľadom celebrít či dokonca s dôsledkami globálnej hospodárskej krízy.

Výrazné a odvážne vylepšenia vzhľadu sú na ústupe. Jasným dôkazom toho, sú zistenia spoločnosti Avon, ktorá v globálnej správe odhaľuje, že ženy začínajú postupne preferovať svoje prirodzené črty aj jemnejší a autentickejší vzhľad. Heslo „čím viac, tým lepšie“ už pri ženskej kráse rozhodne neplatí. Po rozhovore so siedmimi tisíckami žien z troch kontinentov a siedmich krajín a následnom zhromaždení poznatkov od odborníkov  a nezávislej dermatologickej partnerky doktorky Zoyi Diwan, prináša  mnohé zaujímavé zistenia.

Prečo je prirodzenosť opäť v kurze?

Výrazné vylepšenia, ktoré sú viditeľné na prvý pohľad, už nie sú trendy. V roku 2023 je cieľom prirodzenosť. „Mnoho ľudí za mnou prichádza, aby zjemnili, odstránili alebo upravili kozmetické vylepšenia, ktoré v minulosti podstúpili. Stretávam sa s tým čoraz častejšie, pretože ľudia chcú opäť získať prirodzenejší vzhľad. Očividné zákroky už nie sú cieľom žien ani módnym trendom. Od výrazného vzhľadu sa prechádza k prirodzenejšiemu. Zámerom je totiž vyzerať zdravo. Najobľúbenejšími zákrokmi, ktoré som tento rok zatiaľ zaznamenala, boli ošetrenia na posilnenie pleti. Primárne také, ktoré ju pomáhajú chrániť a zlepšiť jej stav najmä tým, že stimulujú tvorbu kolagénu,“ uviedla Dr. Zoya Diwan, odborníčka na klinickú a estetickú dermatológiu.

Prázdnejšie kozmetické taštičky

Spolu s trendom zdravého a prirodzenejšieho vzhľadu sa na výbere kozmetických prípravkov žien výrazne prejavil aj vplyv šetrenia. Z prieskumu vyplýva, že viac ako jedna z piatich žien na celom svete sa vzdala líčenia a starostlivosti o pleť (22 %), takmer štvrtina prestala chodiť do kaderníctiev či iných skrášľujúcich salónov (23 %) a takmer tretina prestala s manikúrou (31 %).

To všetko v dôsledku neustále rastúcich životných nákladov. „Zistenia našej správy zdôrazňujú zložitú situáciu v oblasti toho, čo ovplyvňuje rozhodovanie žien o kráse a ako sa význam krásy v priebehu času neustále vyvíja. Bez ohľadu na vašu osobnú definíciu krásy alebo váš rozpočet veríme, že každá žena by mala mať slobodu vyjadriť sa prostredníctvom krásy. To je jeden z dôvodov, prečo sme hrdí na to, že postoj žien ku kráse chápeme, a sprístupňujeme im vzhľad, o ktorý sa usilujú,“ vysvetlila Angela Cretu, generálna riaditeľka spoločnosti Avon. Podľa výskumu si teraz každá piata žena (21 %) kreuje svoj vzhľad najmä pomocou kozmetických produktov, aby ušetrila peniaze za drahé zákroky a procedúry. 

Inšpirácia od známych tvárí

Vplyv celebrít, influencerov a sociálnych médií, ktoré nás inšpirujú, sa neustále vyvíja a rastie. Ani v roku 2023 to nebude inak. V desiatke celebrít, ktoré nás estetikou svojho looku najviac inšpirujú, nachádzame, až na pár výnimiek, také, ktoré sú známe prirodzenejším vzhľadom. Destiatku tvorí Jennifer Aniston, Beyonce, Taylor Swift,  Ariana Grande, Zendaya, Kim Kardashian, Emma Watson, Kylie Jenner, Adele a Kendall Jenner. Samozrejme, obrovskú moc v oblasti krásy majú aj sociálne médiá. Avšak napríklad sila populárnych filtrov, ktoré sa dlho považovali za zdroj inšpirácie pre vysnívaný vzhľad, upadá. Iba menej ako jedna z piatich žien (19 %) uviedla, že sa pri kozmetických úpravách inšpiruje filtrami zo sociálnych sietí. Namiesto toho ženy viac ovplyvňuje videnie skutočných výsledkov v reálnom živote (47 %) alebo odporúčania od priateľov a rodiny (37 %). 

Ženy chcú vyzerať zdravo a prirodzene

Nedávna správa spoločnosti Avon Power in Ageing odhalila, že takmer tri štvrtiny (72 %) žien sa chcú zamerať skôr na zdravý, než na mladý vzhľad. Prirodzenejší vzhľad chcú zase podľa najnovšieho globálneho výskumu dosiahnuť dve tretiny (65 %) žien. Olivia Eskens, vedecká pracovníčka zodpovedná za technický dizajn produktov v Avone, trefne poznamenala:

„Ľudia sa celosvetovo odkláňajú od okatého zakrývania svojich neistôt a namiesto toho objavujú spôsoby, ako zvýrazniť svoju prirodzenú krásu.“ 

 

01 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 02 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 03 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 04 - Modified: 2022-08-26 07:17:31 - Feat.: - Title: AVON: Ružová je farbou prevencie 05 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 23:44