USA TODAY Sports
StoryEditor

Super Bowl 2023: Pozrite si najdrahšie a najkreatívnejšie reklamy sveta

12.02.2023, 23:12

Slávni herci, speváci, nostalgia ale aj príbehy, ktoré chytajú za srdce. Finále NFL je už tradične prehliadkou top reklamy. 

Super Bowl je jedinou televíznou udalosťou v roku, kedy sa ľudia tešia na reklamy. No a značky tento sviatok amerického futbalu využívajú najlepšie ako vedia. 

V Spojených štátoch je to najsledovanejší program roku. Pravidelne si počas tohoto večera sadá k obrazovkám sto miliónov divákov. 

Len pre porovnanie, hranicu sto miliónov dosiahlo v histórii amerických televízií iba 11 programov. A z toho 10 boli zápasy Super Bowl. Okrem futbalu" dokázala túto hranicu atakovať iba finálová epizóda sriálu MASH v roku 1983. 

Okrem futbalového zápolenia sú zvedaví na polčasovú šou a tiež na reklamy, tie sú totiž rok čo rok tou najjagavejšou prehliadkou kreativity. Niektoré firmy stavia na emotívne príbehy, iné na veľkolepé výpravy, ďalšie chcú zaujať humorom. A samozrejme, tými najjagavejšími hviezdami v hlavných úlohách. 

Inzerenti, ktorí sa chcú vidieť práve počas tohoto večera večerov musia siahnuť hlboko do vrecka. Minulý rok stál 30-sekundový spot 7 miliónov dolárov. A tento rok to nie je o nič menej.

Väčšinou platí, že firmy točia reklamy iba kvôli tomuto špeciálnemu programu. 

Ben Stiller v reklame pre Pepsi oživuje svoju ikonickú rolu Zoolandera. Spot povbudzuje divákov, aby vyskúšali novú chuť Pepsi Zero Sugar. 

 

Silvester Stallone sa v spote pre Paramount vracia do úlohy Cliffhangera. 

 

General motors sa spája so streamovacou službou Netflix, ktorá sľubuje, že v jej seriáloch a filmoch sa budú čoraz viac objavovať elektromobily. 

 

Uber zalovil v hip-hopových vodách a do svojej superbowlovej reklamy angažoval rapera Seana Diddyho.

E-commercová platforma stavila na humor a nostalgiu. Alicia Silverstone stvárňuje hlavnú hrdinku kultovej komédie Clueless (Bezmocná) z roku 1995. 

 

 

V USA sa táto reklama stala hitom už pár dní pred Super bowlom. Na YouTube si ju pozrelo vyše 20 miliónov divákov a ašpiruje na jeden z hitov tohoto ročníka. 

Z úplne iného súdka je reklama firmy Avokádo z Mexika, ktorá rozohráva príbeh o rajskej záhrade. Namiesto jablka hrá hlavnú úlohu pokušiteľa avokádo. A v spote sú všetci nahí, pozrite si ho. 

 

Hudobné spoty sú na Super Bowle už tradične populárne. Booking.com baví už niekoľko dní YouTube muzikálovým vystúpením populárnej komičky Melissy McCarthy. Video si už pred začiatkom zápasu stihlo pozrieť viac ako 80 miliónov fanúšikov. 

 

O veľký návrat Perníkového tatka sa na Super Bowle postarala značka chipsov PopCorners. 

 

 

T-Mobile si najal inú hviezdu - Bradleyho Coopera a ten si zase zavolal na pomoc svoju mamu. Z tohoto spojenia vznikla naozaj roztomilá reklama. 

 

Magentový operátor sa tento rok buchol po vrecku. V ďalšom spote si zahrali susedov Zach Braff, Donald Faison a ich nová posila - John Travolta. 

 

 

 

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 22:31