Apple vo svojich zariadeniach chystá do aplikácií viac reklám. 
StoryEditor

Užívatelia iPhonov pripravte sa. Apple chystá viac reklám v telefónoch

15.08.2022, 10:39
Autor:
redred

Reklamy sa majú dostať predovšetkým do troch vybraných aplikácií.

Apple chystá novinku – viac reklám do telefónov. Majitelia iOS zariadení by mali dostať reklamu do aplikácií ako Maps, Books či Podcasts, informuje Bloomberg, na ktorý odkazuje portál The Verge.

Novinka súvisí s minuloročným príchodom ATT (App Tracking Transparency), kedy Apple dal užívateľom na výber odkliknúť možnosť trackovania užívateľov naprieč aplikáciám tretích strán. Marketéri a vývojári mobilných aplikácií stáli pred otázkou, aké aktivity umožnia Applu sledovať v ich aplikáciách a ako sa následne vysporiadajú s chýbajúcimi dátami v kampaniach (ak užívatelia odkliknú, že si neželajú byť trackovaní). Apple si zase od tohto kroku sľubuje viac reklám v jeho zariadeniach a tak aj viac peňazí.

Reklamný model Apple už zaviedol v App Store, kedy si vývojári môžu zaplatiť promo ich aplikácie vo vyhľadávacom poli. Reklamy v aplikácii Maps by mali fungovať podobne – firmy si rovnako budú môcť predplatiť lepšie miesto vo vyhľadávaní. Aplikácia tak testuje prvé reklamy. Pre užívateľa by to znamenalo, že ak hľadá reštauráciu či obchod, Apple mu zobrazí prednostne tie, ktoré si zaplatia reklamu.   

Podobný scenár by mal čakať aj známu aplikáciu Podcasts, v ktorej by boli umiestnené reklamy. Jednotlivé podcasty by sa tak mohli dostať vyššie vo vyhľadávaní. Momentálne sú aplikácie Maps, Podcasts a Books bez reklám.

App Store má už svoje reklamy zavedené vo vyhľadávacom poli. Predpokladá sa, že reklamy implementuje aj do známeho Today tabu, v ktorom môžu platiaci inzerenti získať väčší priestor s označením reklamy. Podobný osud sa očakáva aj pri Apple TV plus.

Apple o zavedení reklám uvažuje už dlhšie – minulý rok v septembri sa pýtali užívateľov, či by prijali personalizované reklamy, a to v čase, keď práve zavádzali ATT pravidlá. Od nich si Apple sľuboval zodpovednejší prístup k personalizovaným reklamám. O tom, či tento krok mal skutočný úžitok aj pre samotných zadávateľov a firmy, môžeme len diskutovať. Tí často prišli o drahocenné dáta v kampaniach. Apple však deklaruje nárast príjmov z reklamy o 238 % v roku 2021, je preto logické, že so zavádzaním reklám len tak skoro neskončí.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 07:15