StoryEditor

Je AI naozaj revolúciou vo vyhľadávaní? Aké riziká so sebou prináša a čo sa bude musieť stať s legislatívou? (anketa Stratégií)

10.05.2023, 08:00
  • Štyrom expertom digitálnych agentúr Visibility, Glidy, ui42 a Groow sme  položili štyri rovnaké otázky.
  • 1. Je naozaj príchod AI do oblasti vyhľadávania revolúciou?
  • 2. Ako bude vyzerať budúcnosť vyhľadávania?
  • 3. Aké prínosy a riziká prinášajú tieto zmeny pre biznis?
  • 4. Ako sa bude musieť prispôsobiť legislatíva, aby sa zamedzilo vykrádaniu obsahu?
image

Matúš Lovás Managing director Visibility

Matúš Lovás

Managing Director

Visibility

1. Umelá inteligencia je určite zásadná zmena, ktorá prichádza po veľmi dlhom čase. Je relatívne ľahko použiteľná, netreba k nej žiaden dodatočný hardvér, funguje v rôznych jazykoch, nielen v angličtine. Takže určite vidím jej obrovské využitie. Či to bude úplne revolúcia, ukáže asi až čas. Už aj v minulosti sme tu mali hlasové vyhľadávanie, ktoré tiež malo byť revolučné, a v zásade sa skoro vôbec nepresadilo.

image

Začína sa nová éra vyhľadávania na internete. Stratí SEO svoj význam?

2. Zo začiatku budú ľudia využívať kombináciu chatu, kde im umelá inteligencia bude dávať odpovede na ich otázky, a klasického vyhľadávania, ako to bolo doteraz. Na rôzne typy vyhľadávania budú ľudia využívať rozličné možnosti vyhľadávania. Do budúcnosti si viem predstaviť komunikáciu iba s umelou inteligenciou, ktorá by mi sama ukázala výstup vo forme textu, obrázku, videa alebo miesta na mape podľa toho, čo budem chcieť zistiť. Celkovo tak vyhľadávanie bežných informácií bude jednoduchšie a rýchlejšie. Pri komplexnejších otázkach a vyhľadávaniach si myslím, že stále bude potrebné robiť manuálny zber informácií z overených zdrojov.

3. Prínosom a zároveň rizikom je to, že budem mať jedno miesto, ktoré mi poskytne odpovede na moje otázky. Na jednej strane tak budem mať jeden zdroj, na ktorý sa môžem obrátiť a ktorý mi odpoveď poskytne, na druhej strane bude veľmi dôležité, aby tá odpoveď bola kvalitná, pravdivá, nezavádzala a neukazovala mi nepravdivé informácie. Už dnes vidíme, aký náročný je boj proti dezinformáciám, a preto by aj umelá inteligencia mala vedieť využívať iba overené zdroje a pravdivé informácie.

4. V tomto prípade záleží na tom, o aké informácie a aký obsah ide. Ak sú to všeobecne známe informácie, ktoré sú voľne dostupné a dohľadateľné na internete, tak nie je podľa mňa až také zásadné, aby umelá inteligencia uvádzala zdroj, odkiaľ tieto informácie zobrala. Naopak, ak ide o unikátny obsah, prieskumy, výskumy, rôzne štúdie a obsah, ktorý je náročné vygenerovať, tak tu už je uvádzanie zdroja namieste. Avšak ak umelá inteligencia čerpá z viacerých zdrojov, tak si neviem úplne predstaviť, ako by f...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 08:31:02 - Feat.: - Title: AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky 02 - Modified: 2024-01-17 11:15:16 - Feat.: - Title: Agentúry využívajú AI nástroje prevažne na analýzu dát a zlepšenie cielenia kampaní 03 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 04 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 05 - Modified: 2023-12-19 12:40:34 - Feat.: - Title: Slovenské e-shopy medziročne rástli, koncom roka očakávajú vyššie tržby
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 02:34