Na nože na víťaznej vlne. Jojke po Ivete nezaberá ani novinka Vytoč môjho agenta Podvečer prekvapivo prilákala ku obrazovkám viac divákov súťažná šou s Martinom Nikodýmom, ako súťaž Bez servítky. Tá si ale stále drží náskok v obchodnej cieľovke.
Ringier Slovakia má nového Executive Directora. Stal sa ním František Novák František Novák od 1. apríla prevezme operačné riadenie spoločností Ringier Slovakia Media a Ringier Slovakia Communities. Marek Václavík bude aj naďalej zastávať pozíciu CEO oboch spoločností.
Korčok a Pellegrini sa proti sebe postavia minimálne v 4 dueloch. Pribudnú aj ďalšie? Kým pred prvým kolom prezidentských volieb, sa dvaja najväčší favoriti ledva stretli v spoločnej diskusii, pred druhým kolom sa s ich duelmi roztrhlo vrece.
Petra Novotná: Názorový alturizmus Istropolitana Ogilvy spolu s mesačníkom Stratégie hľadajú odpoveď na otázku, ako súčasná turbulentná doba mení biznis, úlohu marketéra a smerovanie komunikácie.
Tretina príspevkov influencerov zavádza publikum, značky hazardujú s reputáciou Jana Malaga z agentúry Contedy a Daša Karpelová z IAB Slovakia hovoria o etike a trendoch v influencer marketingu.
Google vlani zablokoval či odstránil viac ako 5,5 miliardy reklám To predstavuje mierny nárast oproti predchádzajúcemu roku. Tieto informácie priniesli vo výročnej správe o opatreniach proti nekalému využívaniu jej reklamných platforiem.
Mali rovnaký scenár aj štart, no osud opačný. České dvojča Dunaja to má spočítané Markíza našla svoj seriálový hit a sledovanosť jej prvého dobového televízneho počinu Dunaj, k vašim službám sa drží na vrchných priečkach rebríčka popularity.
Inovatívna aplikácia TABI od Tatra banky naučí deti rozumieť peniazom Vzhľadom na dlhodobo nelichotivé prieskumy o finančnej gramotnosti, v ktorých deti na Slovensku dosahujú podpriemerné výsledky, sa slovenský líder v bankových inováciách rozhodol prispieť práve k vzdelanosti v tejto oblasti.
Michal Teplica sa ostro pustil do Denníka N: Kádrujete novinársku obec, delíte ju na dobrých a zlých "Som presvedčený, že pluralita v našich redakciách je rešpektovaná oveľa viac než v Denníku N," zverejnil prostredníctvom komentára dnes generálny riaditeľ News and Media Holding.
Spustili divácke hlasovanie 13. ročníka Slnko v sieti. Ten najlepší vyberáte z 24 snímok Počas slávnostného večera 26. apríla si pripomenú 15. výročie založenia Audiovizuálneho fondu, 75. výročie založenia Vysokej školy múzických umení či 100. výročie narodenia Jozefa Kronera a Ladislava Chudíka.
Neuveríte, ako cenzurujú televízny program zo západu, kým ho odvysiela Severná Kórea BBC tvrdí, že severokórejská televízia často kradne obsah od zahraničných staníc, pričom rozmazáva ich logá, aby skryla pôvodný zdroj. Takto vraj odvysielali aj zápasy futbalovej Premier League či Ligy majstrov.
Spotify je ako dobrý kamarát. Pre značky je to ideálna platforma "Spotify prináša značkám najkvalitnejší audio priestor na trhu," tvrdí Matúš Konečný, obchodný riaditeľ firmy Httpool by Aleph, ktorá u nás exkluzívne predáva reklamu na tejto platforme.
Rada Európskej únie schválila zákon o slobode médií Regulácia je podľa Rady odpoveďou na obavy z politizácie médií a ich netransparentného vlastníctva.
Markíze prvý raz padla Zrada pod pol milióna divákov, no stále konkurencii výrazne uniká Prepad dramatického seriálu mohla spôsobiť týždenná pauza, keďže televízny líder minulý pondelok odvysielal predvolebný prezidentský duel.
Digital PIE 2024: Poroty udelili rekordný počet shortlistov Tento rok o výsledkoch súťaže rozhodovali 4 samostatné špecializované poroty pre každú jednu kategóriu.
Cez THREADS sa dostanete bližšie k publiku. Má to aj svoje „ALE“ Koncom minulého roka sa rozsvietila zelená pre novú sociálnu sieť Threads aj v Európe. Otestovať jej potenciál hneď, alebo radšej striedmo vyčkávať – pýtajú sa marketéri.
RTVS má najvyšší príjem z reklamy v histórii. Zadávatelia s novými kontraktmi váhajú V debatách politikov niekoľkokrát zaznelo, že verejnoprávna RTVS zlyháva v predaji reklamy a nie je ekonomicky udržateľná. Aká je realita? O výsledkoch za minulý rok sme sa rozprávali s riaditeľkou Media RTVS Miriam Kittler.
BILLA v novej kampani vyzýva Slovákov, aby neboli príliš skromní Kampaň je prirodzeným pokračovaním nastaveného konceptu V kvalite sa vyznáme, v ktorom značka BILLA rieši celospoločenskú tému priemernosti a našich kvalít.
EÚ začala kvôli regulácii internetu vyšetrovať firmy Google, Meta a Apple Globálne digitálne firmy musia dodržiavať nové pravidlá, ktorých zmyslom je lepšie ochraňovať podnikanie ich menšej konkurencie.
Jojka získala pre seba veľké herecké úlovky. Do Nemocnice smerujú hviezdy Markízy A to nie je všetko, okrem dvoch niekdajších tvárí televízneho lídra, rozohrajú svoje úlohy ďalšie tri postavy.
Vieme ako dopadli televízne volebné noci a našiel Let´s Dance tento týždeň premožiteľa? Sobotný program ovládli televízne programy prinášajúce informácie z 1. kola prezidentských volieb, ale boli programy, ktoré ich dokázali počtom divákov zdolať.
Do kín prichádza neuveriteľný skutočný príbeh o sériových vrahoch seniorov Očakávať môžete temný milostný príbeh inšpirovaný skutočným príbehom. Kiná ho budú premietať už od tohto štvrtku 28. marca.
Voľby prezidenta: Televízie a rozhlas prinesú veľký volebný maratón i real-time 3D grafiku Počas volebnej noci stavili televízie na virtuálnu realitu, najmodernejšiu grafiku, ale aj kompletný informačný servis nonstop počas celých 24 hodín.
Víkendové diskusie: Prvé kolo prezidentských volieb, sloboda médií i legislatívna smršť Počet diskusií sa tento víkend scvrkol na tri. Tá štvrtá, Sobotné dialógy si musela dať pauzu, lebo počas jej tradičného vysielania Slovensko ovládli voľby.
Kampaň k novej lotérii TIPOSu približuje predstavy Slovákov ako sa mať extra Za realizáciou kampane stojí reklamná agentúra MullenLowe GGK, ktorá sa už v minulosti postarala aj o úspešnú kampaň s hokejistom Jurajom Slafkovským.
Televízne spravodajstvo na Slovensku je pod tlakom, ten však podľa dát nie je oprávnený Výskumná spoločnosť Media Tenor prichádza s obsahovou analýzou spravodajstva hlavných slovenských televíznych staníc za obdobie od 4.12.2023 do 17.3.2024.
Markíza staví počas volebnej noci na virtuálnu realitu a najmodernejšiu grafiku Volebné výsledky budú divákom prvý raz v slovenskej histórii odprezentované prostredníctvom virtuálnej reality a real-time 3D grafiky zasadenej do skutočného vonkajšieho priestoru.
Markíza mimoriadne uvedie v televízii Voyo originál. Seriál Iveta zaplní sobotný primetime Sériu mapujúcu dve dekády života a kariéry jednej z najslávnejších československých popových ikon doplní výnimočná nová dokumentárna séria o živote Ivety Bartošovej s názvom Málo mě znáš.
Kaktus bike expanduje za hranice a prináša aj vlastnú privátnu značku Predajca bicyklov a elektrobicyklov si v posledných dvoch rokoch udržiava kontinuálny rast predaja. Najnovšie plánuje expandovať do Česka, priniesť online trhovisko a prémiové doručenie tovarov do 24 hodín.
Kooperativa prináša novú kreatívnu kampaň Spoločnosť s rizikom odstráneným Kampaň na poistenie majetku a zodpovednosti malých a stredných podnikateľov pripravila agentúra applepie.
THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom Agentúrou roka 2023 sa stala agentúra THIS IS LOCCO. Obhájila tak minuloročné prvenstvo.
HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA: Poznáme najlepšie komunikujúce značky na Slovensku 10. ročník súťaže HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA aj tento rok spojil najlepšie komunikujúce značky na Slovensku.
Grand Hotel Kempinski High Tatras s novým riaditeľom obchodu a marketingu Stal sa nim Michal Sádovský, ktorý pôsobí v hoteli od roku 2016.
Zomrel šéfredaktor denníka Korzár Jaroslav Vrábeľ zomrel včera vo veku 44 rokov. Informoval o tom denník Sme.
Po 9 rokoch má RTVS nové jingle. Okrem tvárí televízie v nich stavili na pamiatky i prírodu Vizuál budú priebežne dopĺňať aj o ďalšie nové zábery podľa ročných období či rôznych sviatkov. Takáto nová tématická sada staničných identov pribudne už čoskoro, počas Veľkej noci.
Slovnaft sa prihovára s novou kampaňou: Aj Warhol a Bach tankujú výhodne A nielen oni. Tiež Sládkovič či Svätopluk hovoria o výhodách aplikácie Slovnaft Move v komunikačnom koncepte, ktorý pripravila agentúra oh my DOT.
Novou social media agentúrou 365.bank sa stala Elite/Monday Lovers Víťaz tendra v rámci sociálnych sietí plynulo nadviaže na strategické smerovanie značky v súlade s jej pozicioningom „Banky pre dnešných ľudí“.
Šíri platforma Aliexpress pornografický obsah? Problém skúma Európska komisia Rovnakou citlivou problematikou, ako aktuálne prešetruje Európska komisia u čínskeho nákupného giganta, sa už predtým zaoberali aj v prípade sietí X a TikTok.
Veľký návrat Maria Cimarra. Na Slovensko prichádza jeho ďalšia legendárna telenovela Veľkú popularitu tohto kubánskeho herca u nás dokazuje aj fakt, že sa stal vlani druhou Slovákmi najvyhľadávanejšou zahraničnou osobnosťou v rámci štatistík Google.
Slovensko má nový e-shopový gigant Allegro. Kúpil Mall.sk, no ponechal si ich maskota Zároveň štartuje svoju prvú marketingovú kampaň na Slovensku. Koncept „väčšíVÄČŠÍ“ sa sústredí na najširšiu ponuku a najlepšie ceny.
JANDL vyslal na Dunaj flotilu obrovských papierových lodičiek Reklamná agentúra si pre Bratislavu pripravila nečakané prekvapenie.
Akým spôsobom rozvíjate hodnotu svojej značky? Učte sa od najlepších Túžite vybudovať silnú a vplyvnú značku? Apple, Amazon, Google alebo Microsoft sa nestali najhodnotnejšími svetovými značkami zo dňa na deň.
Spájajú sa dve jednotky na trhu. Jednotka čerstvosti prináša posilu športu číslo jeden LIDL bude partnerom nielen mužskej a ženskej A-reprezentácie, ale aj všetkých mládežníckych reprezentácií a nevynechá ani grassroots level.
Rada podporuje potrebné zmeny v RTVS, no žiada k nim odbornú diskusiu V Rade veria, že návrh predložený rezortom kultúry bude podkladom pre diskusiu, ktorá vygeneruje čo najlepšie legislatívny návrh v prospech verejnoprávneho vysielateľa.
Prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok je doteraz najsledovanejším programom roka Markíza sa pochválila, že aj jej spravodajský portál TVNOVINY.sk dosiahol vďaka špeciálnej online relácii ku prezidentským duelom jeden z najlepších výsledkov v rámci vysielania naživo.
COOP Jednote sa vyliahla nová kampaň. Bačovi a honelníkovi sekunduje rozkošné káčatko COOP Jednota svojim zákazníkom už tradične prináša veľkonočnú spotrebiteľskú súťaž. Ako je tiež zvykom, reklamná agentúra JANDL na jej podporu pripravila zábavnú kampaň.
Režisér nového seriálu Vytoč môjho agenta: Bola to pre mňa výzva, keďže nemám vzťah ku komédiám. Ale dopadla super "Mali sme úplne voľnú ruku, od nikoho sme nemali zadanie, aby sme sa približovali originálu. Aj interakcie s našimi herečkami a hercami, ktorí hrajú akoby samých seba, sú adaptované na našich predstaviteľov," spomína jeden z dvoch režisérov adaptácie zahraničného seriálového hitu Call my agent, Michal Blaško.
Sajfa vs. kandidát: Fun rádio štartuje špeciálny projekt Moderátor v ňom bude opäť spovedať prezidentských kandidátov.
Víkendové diskusie: Vypätá situácia v RTVS i Holečkovej prepustenie kresla Korčokovi Cez víkend nás čaká aj prvá prezidentská debata dvoch kandidátov, ktorí sa v prieskumoch umiestňujú na piatom a šiestom mieste.
Wienerberger predstavuje nový pozicioning a dlhodobý komunikačný koncept Wienerberger Slovensko je lídrom líder v oblasti výroby stavebných materiálov a prvkov záhradnej architektúry.
Predvolebné diskusie: Jojka debaty zrušila, v RTVS spoločná debata kandidátov a v Markíze prvý duel Pellegrini a Korčok Pridáva sa aj Rádio Expres, kde Braňo Závodský odvysiela debaty s tromi najsilnejšími kandidátmi na hlavu štátu z nového multimediálneho štúdia.
Slovenská novinárska obec: Podporujeme kolegov a kolegyne v RTVS Takmer dvesto novinárov z mnohých redakcií podpísalo vyhlásenie na podporu nezávislosti RTVS.
Na hrane: Koalícia stále odmieta účasť, preto budú viesť diskusiu dvaja opoziční poslanci Moderátorka Jana Krescanko Dibáková vyriešila neúčasť diskutujúceho z koalície šalamúnsky. Pozvala dvoch opozičných politikov, ktorí budú diskutovať hlavne na témy, v ktorých sa názorovo nezhodnú.
A je to oficiálne. Skupina Prima vstúpi s ďalšími dvoma stanicami na slovenský trh Český vysielateľ prevádzakuje na Slovensku od roku 2017 televízny kanál Prima PLUS. V roku 2020 spustil spravodajskú stanicu CNN Prima NEWS. Tento rok pribudnú Prima COOL SK a Prima LOVE SK.
Čo so značkou, keď ceny na trhu rastú? V súčasnej ekonomike sme svedkami prízraku inflácie dosahujúcej úrovne, aké sme nevideli za posledných štyridsať rokov. A tento dosah na zákazníka má bezpochyby svoje dosahy aj na marketing.
Kofola predstavila nové logo. Na premene pracovali dlhých sedem rokov Víťazný návrh vznikol v spolupráci s bratislavskou agentúrou Wiktor Leo Burnett. Lístok sladkého drievka, ktorý symbolizuje jednu zo zložiek nápoja a stal sa ikonickým prvkom značky, po novom obklopuje tvar srdca.
Slovenská agentúra RECO vyvinula online platformy pre GQ a VOGUE Portugal Agentúra pre obe platformy navrhla a vyvinula aj reklamný systém na mieru. Reklamnými zákazníkmi magazínov sú najmä luxusné značky, ktorým predávajú definované reklamné plochy.
Asociácia európskych novinárov: Zmeny v RTVS sú ohrozením demokracie Asociácia združuje novinárov zo 16 krajín. Na Slovensku podľa nej ide o ohrozenie práva na nezávislé a silné verejnoprávne médium. Vyhlásenie prinášame v plnom znení.
Danko chce urobiť ďalšie poriadky s novinármi. Koalícia opakuje, že RTVS má patriť všetkým Vyzerá to ta, že vládna koalícia sa pri zmenách v RTVS nezastaví. Chystá vznik nového mediálneho úradu.
Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky Európsky parlament nedávno schválil smernicu zakazujúcu greenwashing. Znamená to, že firmy sa už čoskoro budú musieť zdržať „zelených“ tvrdení a označení, ak ich nebudú mať relevantne potvrdené napríklad výsledkami testov.
Revolut zdvojnásobil marketingové investície na Slovensku a spúšťa svoju najväčšiu kampaň Kampaň pod názvom Budúcnosť bankovníctva predstavuje inovatívne produkty Revolutu, ako nevyhnutnú výbavu pre všetkých, ktorí hľadia do budúcnosti.
Machaj: Návrh zmien v RTVS je snahou o politizáciu verejnoprávneho priestoru Ľuboš Machaj tak reagoval na predložený návrh Ministerstva kultúry, ktorý prináša viacero významných zmien do fungovania RTVS. Na pretrase je aj jeho odvolanie, zmena názvu verejnoprávnej inštitúcie, ale aj dozor nad programom.
Coca Cola Česká republika a Slovensko má nového generálneho riaditeľa Pozíciu teraz zastáva Martin Binder, skúsený profesionál v oblastiach medzinárodného obchodu a strategického riadenia nadnárodných tímov.
Režisér filmu Fentasy: Tvrdé drogy sú cesta do pekla. A je dôležité o tom hovoriť aj prostredníctvom filmu Do kín už 14. marca príde nová slovenská snímka, ktorá pracuje so silnou témou závislosti. Film dostal výraznú zvukovú zložku, keď postprodukciu dokončovali priamo v Hollywoode. Zaujímavosti o filme nám porozprával jeho režisér a producent Samuel Vičan.
Plány Šimkovičovej s RTVS: Zmena názvu, koniec Machaja a dozor nad programom Rezort kultúry predložil návrh zákona o telerozhlase, riaditeľa má voliť rada.
Veľký úspech Barney Studio a cirkularity a tiež tipy, ako nerobiť greenwashing Historicky prvý cirkulárny samit na Slovensku privítal až 240 hostí z celého sveta. Tento článok je súčasťou Zelenej prílohy, ktorá je priložená k aktuálnemu vydaniu Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj ako PDF.
Nevyužívajme Hodnotenie Stratégií ako testovanie kvality všetkých našich prác. Filtrujme Backstage z februárového Hodnotenia reklamy v Stratégiách píše Strategy Director Elite/Monday Lovers Peter Šurín.
Michal Hornický: Darmo, bol to suchý mesiac Zakladateľ Kreatívnej Dvojice píše Backstage z februárového Hodnotenia reklamy v Stratégiách.
Media a Kampaň: Obidve kategórie patria MADE BY VACULIK Celá pravda ale znie, že v oboch súťažila iba ich práca Manifest pre Tatra banku.
Vizuál: Väčšinou to býva silná kategória. Vo februári sa tak nestalo Všetky prihlásené práce dostali od našej poroty podpriemerné hodnotenie.
Craft: Manifest 2024 pre Tatra banku je jasný víťaz Táto práca MADE BY VACULIK vyvolala na februárovom hodnotení polemiky. Ale v kategórii Craft nebolo pochýb.
Kofola dokončila nákup väčšinového podielu v Pivovaroch CZ Group Pivovarnícky tím posilnia o lídrov z Kofoly. Na pozíciu komerčného riaditeľa nastúpi Roman Zúrik z LEROSu a finančným riaditeľom sa stane doterajší CFO Kofoly Martin Rosypal.
Digital social media: Veštenie s Majou sa stalo "top prácou mesiaca" Niektorí porotcovia mali túto aktivitu na sociálnych sieťach vyskúšanú, pre väčšinu však išlo o príjemné prekvapenie.
Online video: Vyhral Manifest Tatra banky, ale nebolo to najlepšie hodnotenie V kategórii online film a video sme vo februári videli štyri práce. Z toho dve boli z rovnakej kampane.
Selfpromo: Zaraguza sa porote páčila a postupuje do ročného finále V kategórii Selfpromo máme väčšinou minimum prihlásených prác. Teraz však kvalita jednoznačne vyhrala nad kvantitou.
OOH: Nebuďte zvieratá majú pekný headline a zaujímavú slovnú hračku Do kategórie vonkajšej reklamy prišla do februárového Hodnotenia len jedna prihláška.
Film TV reklama: Tri ťuky 2 sú vtipné a jasné. Aj preto vo februári vyhrali svoju kategóriu Vo februári súťažilo v tejto kategórii päť prác. Ani jedna nedosiahla výrazne pozitívne hodnotenie.
Europa 2 odštartovala súťaž o luxusný trip do Dubaja. Z exotiky odvysiela aj rannú show Poslucháči hrajú dva týždne o značkové slúchadlá, vo finále o hlavnú cenu – exotické dobrodružstvo pre seba a troch kamarátov.
Skočte si do 365-ky. S hypotékou od nás to dobre dopadne, odkazuje banka vo svojom najnovšom spote Komunikačný koncept 365.bank „Jednoduchšie, ako ste čakali“ pokračuje ďalším dielom obľúbeného reklamného sitcomu.
Koniec preháňaniu a prifarbovaniu do zelena? Komunikácia a PR sa musia naučiť nové pravidlá O zelenej udržateľnosti sme sa rozprávali s Pavlom Vlčkom, šéfom českého PR klubu.